09123688189
  • 2

راهنمایی در مورد پوشش متحرک استخر

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/7/5 9:6:3

چرا برای استخرهای روباز از پوشش متحرک استفاده کنیم؟

استخر محیطی است که گاهی به صورت سرپوشیده و گاهی به صورت سر باز می‌توان از آن استفاده کرد و لذت یک ورزش آبی را تجربه کرد. بدون تردید فصل زمستان انتخاب مناسبی برای استفاده از استخرهای رو باز نیست و شما به احتمال زیاد دچار بیماری خواهید شد. به همین خاطر نیاز است برای بهره گرفتن از استخرهای سر باز فکری اندیشیده شود.

تصور کنید در حالی که بر سقف متحرک و شیشه‌ای استخر روباز شما قطرات باران در حال بازی هستند؛ یا در روزهای سرد سال که برف فضای بیرون را پوشانده، شما می‌توانید در محیطی گرم، آرام و امن، در استخر روباز خود شنا کنید؛ و این ویژگی تنها با استفاده از پوشش استخر قابل دست‌یابی است.

متاسفانه در گذشته بسیاری از استخرهای روباز، به دلیل نبودن چنین امکاناتی، تنها در فصول کوتاهی از سال قابل استفاده بودند. اما امروزه تکنولوژی طراحی سازه‌های متحرک، این اجازه را به مهندسان و طراحان داده است؛ تا طرحی ویژه برای تبدیل استخرهای روباز و فصلی به استخرهای چهار فصل داشته باشند. مزایای این ویژگی تنها برای استخرهای روباز شخصی نیست؛ بلکه استخرهای تجاری و عمومی نیز می‌توانند برای استفاده دائمی از امکانات مجموعه خود، از پوشش متحرک استخر استفاده کرده و به رشد و بهبود کسب‌وکار خود بپردازند.

 چه فکری بهتر از این که با استفاده از پوشش‌های متحرک کار، فضاسازی استخر تکمیل گردد. با استفاده از سقف‌های متحرک می‌توانید با یک تیر چند نشان را هدف گیری کنید. در ابتدا در دوازده ماه سال شما صاحب یک استخر کاملاً خصوصی و سربسته می‌شوید. مورد دیگر به دلیل متریال مورد استفاده اینگونه سقف‌های متحرک شما را از اشعه‌های خورشید که برای بدن خطرناک هستند در امان نگه می‌دارد. مورد آخر اینکه علاوه بر موارد ارائه شده یک دکوراسیون مدرن را برای استخر خود به شکلی کاملاً متفاوت خواهید داشت.

به طور خلاصه می توان به این نکته بسنده کرد که:
سقف متحرک استخر سازه ای مدرن و تمام اتوماتیک می‌باشد که فضای استخر شما را به خوبی محفوظ کرده و امکان استفاده در هوای سرد را برای شما فراهم می آورد. این نوع سقف استخر، در تابستان لذت استفاده از آفتاب و گرمای تابستانی را در حالت باز برای شما فراهم کرده و از طرفی فضایی محفوظ از سرمای زمستان را نیز برای شما فراهم می آورد و نیز در هوای طوفانی و گرد و خاک، استخر شما را از آلودگی و خاک در امان نگه میدارد.

این پوشش باعث دگرگونی شکل ظاهری این اماکن شده است و چشم نوازی خاصی را در این محیط ها ایجاد کرده است. این پوشش با قابلیت باز بسته شدنی که دارد انسان را به بسیاری از هدف هایش نزدیک تر ساخته است و مشکلاتی را که مدام با آن دست و پنجه نرم میکردیم را برطرف ساخته.

در جامعه ما صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی پاک حرف اول را میزند چه خوب است که بدانید این پوشش ها عایقی بسیار قوی و هوشمند در برابر ورود سرما و گرما میباشد و این خود باعث صرفه جوی در انرژی میشود ، از طرفی این ورق ها عایقی قوی در برابر ورود اشعه های مضر به محیط مربوطه است و این امر اطمینان سلامت پوست را برای شما فراهم میکند.

 

مهمترین علل و مزایای استفاده از پوشش (سقف) متحرک برای استخر:

1- قابل استفاده نگهداشتن استخر در تمام فصول

2- خصوصی سازی محیط استخر

3- حفظ دمای آب و کاهش سرعت تبخیر آب

4- کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری از استخر و فرسایش کمتر دیواره ها و محیط استخر

5- انتقال نور مناسب و دلخواه با طیف رنگی مورد نظر شما به داخل محیط استخر

6- جلوگیری از تابش اشعه مضر uv خورشید

7- مقاوم در برابر بادهای سنگین (بادهای بالای 120 کیلومتر بر ساعت)

8- قابلیت جا به جایی دارند به نحوی که میتوان با جدا کردن پیج و مهره ها این پوشش را به مکانی دیگر منتقل کرد.

 

ویژگی‌های سقف متحرک استخر

به این موضوع دقت داشته باشید که این سازها به دلیل حرکت مکانیکی، به نوعی یک سیستم پیچیده هستند. دستگاهی که از قطعات گوناگونی تشکیل شده و عملکرد آن در هر دو بخش سازه و حرکت، باید با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود.

اولین مرحله از کیفیت نیز داشتن طراحی درست است. یکی طراحی درست باید بتواند نیازهای کارفرما را بطرف کرده و در عین حال سازه‌ای زیبا، مستحکم و تا حد امکان سبک را ارائه نماید. پیچیدگی‌های طراحی چنین سازه‌ای بنا بر متراژ، نسبت طول و عرض فضای مدنظر، شرایط محیطی، نوع کف‌سازی محل سازه و... متغیر است. اما در نهایت عملکرد صحیح پوشش متحرک استخر به وجود یک طراحی درست بسیار وابسته است.

پس از طراحی مواد و قطعات به‌کار رفته در ساخت سازه اهمیت پیدا می‌کند. طبیعتا اگر سازه شما با قطعات بی‌کیفیت ساخته شود؛ عملکرد بهینه و عمر مناسبی نخواهد داشت. این مسئله بسیار مهم است که این سازه سیستمی برای استفاده طولانی مدت استغ و باید سال‌ها با همان کیفیت اولیه کار کند. بنابراین کیفیت قطعات مورد استفاده، بخصوص قطعات اصلی آن، موضوع بسیار مهمی است. به‌طور کلی اصلی‌ترین متریال‌های به‌کار رفته در سقف متحرک استخر شامل قطعاتی از جمله ریل، لاستیک، غلطک، ورق پلی کربنات، موتور و قطعات آلومینیوم است.

هریک از قطعات گفته شده، وظیفه مشخصی را بر عهده دارند. در این میان قطعات آلومینیوم و ورق‌های پلی کربنات اهمیت بیشتری دارند. قطعات آلومینیوم در واقع اسکلت پوشش متحرک استخر را تشکیل می‌دهند. بنابراین در اهمیت کیفیت آنها شکی نیست. در کنار این قطعات، ورق‌های پلی کربنات به عنوان پوشش‌دهنده دیواره‌ها و فضای بین اسکلت‌ها، نیز با کیفیت‌های گوناگونی ارائه شده که هر کدام مزایا، معایب و عمر مشخصی دارند.

 

 

 

از چه موادی در پوشش سقف جمع شو (متحرک) استفاده می شود؟

فریم اصلی و سازه اصلی معمولا از آلومینیوم بوده که علاوه بر ضد زنگ بودن، بسیار سبک تر و محکم تر از آهن نیز می باشد.

ورق های بین فریم ها نیز معمولا ورق هایی هستند از جنس پلی کربنات که به دو نوع شفاف و غیرشفاف تقسیم میشوند .

سقف متحرک سازه ای از جنس پروفیل های آلمینیومی و فولادی است که برای مقاومت آلومینیوم ها در برابر عوامل بیرونی همچون شوره زدن یا سیاه شدن این پروفیل ها را با رنگ های مخصوص آلومینیوم رنگ میکنند این سازه ها دارای چرخ ریل هایی از جنس تفلون پلی آمید هستند که از مقاومت بالایی برخورداند . شرکت سایه سازان آوید از بهترین مواد پلی کربنات برای اجرای پوشش این سقف ها استفاده میکند.

 

توضیحی کوتاه راجع به بهترین گزینه پوششی برای استخرها یعنی پلی کربنات:

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات سخت‌ترین ماده شفافی است که به عنوان گزینه‌ای مناسب بجای شیشه در بخش‌های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تنوع رنگ این ورق، قابلیت سایه پذیری و عبور نور آن را به میزان ۳۵ تا ۸۲ درصد امکان‌پذیر می‌نماید که از نظر طراحی و هماهنگی با رنگ سایر مصالح از گستردگی خاص برخوردار است.

این نوع پوشش به دلیل دوجداره بودن خود، باعث جلوگیری بیشتر از انتقال حرارت می شود و صرفه جویی انرژی می شود.

ورق پلی کربنات مسطح، ظاهر مشابه شیشه دارد. این ورق دارای یک لایه ضد uvبرای محافظت در برابر نورآفتاب می‌باشد. می‌توان ورق با دوطرف ضد uv نیز سفارش داد، این ورق در ضخامت‌های ۱۰٬۱۲٬۲٬۳٬۴٬۶٬۸ میلی‌متر تولید می‌شود وعلاوه بر بیرنگ (رنگ شیشه‌ای) دارای تمام رنگ‌های اصلی (برنز، آبی، شیری، زرد، قرمز، سبز) می‌باشد. این ورق فقط از دوقسمت طول و عرض قابلیت خم شدن دارد، ومزیت آن سبک بودن آن است. کاربرد این ورق در انواع پوشش سقف‌ها، پارکینگ‌ها، سقف کاذب و دیواره‌های سوله و… می‌باشد.

عوامل جوی مانند طوفان و تگرگ و حوادث طبیعی مانند زلزله از مهم‌ترین عوامل در تعیین و انتخاب مصالح ساختمانی مناسب می‌باشد که با توجه به شفافیت و ضربه پذیری و مقاوم بودن ورق پلی کربنات، استفاده از این ورق در لیست مصالح ساختمانی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. سبک بودن وزن ورق پلی کربنات علاوه بر عدم تحمیل وزن اضافه به سازه موجود که خود عامل بسیار مهم در مورد مقاومت در برابر زلزله نیز می‌باشد، در حمل و نقل آن نیز نقش به سزایی دارد چه امکان انتقال آن در تعداد بسیار با وزن بسیار کم از هزینه متعلقه و تردد مربوط به آن می‌کاهد.

 

مقایسه ورق های پلی کربنات با شیشه

ورق های پلی کربنات جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه هایی است که مداوم در معرض شکستن و آسیب قرار دارند چرا که این ورق ها مقاومت بالایی داشته و به راحتی نمیشکنند و درجه آسیب پذیری بسیار پایینی دارند علاوه براین، پوشش های شفاف سبک و با قیمت مناسب هستند ازین رو سقف متحرک پلی کربنات در بازار ایران و شهر هایی مثل کرج و تهران عرضه و تقاضای آن رو به افزایش است.

ورق های پلی کربنات علاوه بر این که جایگزینی مناسب برای شیشه بوده باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز میشود به طوری که در تابستان از ورود گرما و زمستان از خارج شدن گرما از فضای داخل به دلیل شارش حرارتی کمتر نسبت به شیشه جلوگیری میکند.

 

مشخصات کیفی و دوام سقف های متحرک استخر سایه سازان آوید

در خرید هر محصولی قطعا مهم ترین نکته توجه به موارد کیفی آن محصول است درمورد خرید سقف متحرک نیز همینطور است در این بخش به گوشه ای از این موارد اشاه میکنیم:

 نکته بسیار مهم در خرید این سقف ها مقاوم بودن غشاء بکار رفته در برابر نفوذ رطوبت و سرما و نور خورشید است به نحوی که این غشاء به مرور زمان فرسوده و  نابود نشود.

یکی از مزیت های سقف متحرک فلزی ، اسکلت آن است که باید به قدری محکم باشد که با ضربات سنگین خمیده یا شکسته نشود و مقاومت بالایی در برابر ضربات سنگین داشته باشد و علاوه بر آن فلز به کار رفته باید مقاوم در برابر زنگ زدگی و فرسایش باشد. در صورتی که مواد مرغوبی در این سازه ها به کار گرفته نشود در مدت زمان کوتاهی موجب خرابی و چکه کردن سقف خواهد شد.

از موارد بسیار مهم در نوع برقی این سقف توجه داشتن به موتور آن است، این موتور که وظیفه جا به جایی ورق ها را بر عهده دارد باید از توان نیروی بالایی برخوردار باشد تا به راحتی بتوانند ورق ها، باز و بسته شوند علاوه بر آن کیفیت موتور باید به قدری بالا باشد که در مدت زمان طولانی ضعیف یا دچار مشکل نشود.

 جهت راهنمایی و خرید سایه بان متحرک استخر می توانید از طریق تماس با ما (کلیک کنید) اقدام فرمایید.

 

شرکت سایه سازان آوید در جهت رفع نیازهای شما در زمینه ایجاد انواع سایه بان ها، نظیر سایه بان ماشین، سایه بان چتری و سایه بان مخصوص حیاط و منزل مسکونی ایجاد شده است، شما می توانید جهت مشاوره و خرید انواع سایه بان با شرکت سایه سازان آوید در ارتباط باشید (کلیک کنید).

 

 

 

 

برچسب ها : سایه بان,سایه,خریدسایه بان,پوششمتحرک استخر,پوششمتحرک,دربارهسایه بان,پوششاستخر,سایهبان تاشو,سایهبان کرکرهای,آموزشسایه بان,ساختسایه بان,سایهبان برای استخر


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN