09123688189
  • 2

پارچه کانتینری

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/9/27 17:14:31

همانطور که می دانید برزنت از کرباس تهیه می شود. برای ایجاد مقاومت بیشتر در این پارچه از پلی استر و مواد و الیاف مصنوعی استفاده می شود. این الیاف موجب می شوند که پارچه در برابر نفوذ آب، رطوبت، نور خورشید و … مقاوم باشد. بنابراین این پارچه مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف دارد. به همین دلیل در حمل و نقل جاده ای کاربرد بسیار ویژه ای دارد.

پارچه های کانتینری برزنتی ترانزیتی معمولاً در عرض 150 سانتی‏ متر و طولی تقریباً 28 متر و نیز با ضخامت 70/0 میلی ‏متر به بازار عرضه می شود که وزنی در حدود 770 گرم در هر متر مربع را دارا است.
برای دوخت پارچه کانتینری برزنتی از روکش‏ هایی مثل پلاستیک یا پلی ‏یورتان مصرف می‎ شود. به همین دلیل از ضخامت و استحکام مناسبی برخوردار است. پارچه کانتینری ای که در بازار به فروش می‎ رسد، اکثراً مقاومت بالایی در مقابل فشارهایی در حدود 1000 میلی‎ متر فشار آب از خود نشان می دهند به گونه ای که هرگز آبی در آن نفوذ نخواهد کرد.

پارچه کانتینری
از علت های اصلی این که از این پارچه جهت روکش کانتینری استفاده می شود، سبک وزن بودن آن می باشد. وسایل نقلیه سنگین به خاطر جا بجایی بار، نمی توانند از روکش های سنگین فلزی استفاده کنند. به همین خاطر است که پارچه های کانتینری برزنتی مقاوم برای روکش بار در میان مردمی که در زمینه حمل بار مشغول هستند، خیلی محبوب و پر طرفدار می باشد.
بعضی افراد می دانند که خاصیت ضد آب بودن، یکی از ویژگی های مهم پارچه های کانتینری برزنتی است. جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب باران به داخل کانتینر یا کامیون از خصوصیات مهم و اصلی پارچه های کانتینری به شمار می رود. دیگر ویژگی مهم این پارچه، غیر قابل اشتعال بودن یا همان نسوز بودن آن می باشد.
پارچه کانتینری برزنتی با نام پوشش های خود خاموش شونده در بازار جا افتاده اند. مقاومت این پارچه در مقابل اشعه یو وی یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد چادر کانتینری محسوب می شود.
از پارچه کانتینری برزنتی ترانزیتی، نه تنها در حمل بار جاده ای، بلکه در صنایع کشتیرانی، حمل و نقل ریلی و حمل بار با قطار و همچنین برای روکش بار در صنایع مختلف دیگر مثل کشاورزی و دامپروری استفاده نمود.

 

تولید پارچه کانتینری

برای تولید پارچه برزنتی کانتینری با کیفیت، لازم است از مواد اولیه مرغوب استفاده نمود. ضمن این که پیشرفته بودن تکنولوژی دستگاه های شرکت تولید کننده و کمک گرفتن از نیروی کار متخصص نیز می تواند بر افزایش مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی تاثیر به سزایی داشته باشد.

پارچه کانتینری را از پنبه و فلامنت و مواد مصنوعی و فرآورده های نفتی همچون پارچه پی وی سی و پلی اتیلن تولید می کنند. هر یک از این مواد یکی از ویژگی های پارچه را تامین می کنند. به عنوان مثال استفاده از مواد مصنوعی پلی استر موجب افزایش مقاومت پارچه و طول عمر آن می گردد. ضمن این که اندکی ظاهر آن را براق تر نشان می دهد. به کار بردن فرآورده های نفتی در تولید نیز قابلیت ضد آب بودن و ضد آتش بودن پارچه را فراهم می آورد. برای این که بتوان پارچه ای با انعطاف پذیری مناسب داشت هم باید از پنبه و فلامنت کمک گرفت.

تمام این موارد در کنار هم سبب شده پارچه های برزنتی موجود در بازار در یک سطح نبوده و از کیفیت های مختلفی برخوردار باشند. هنگام تولید پارچه کانتینری گیره های فلزی در گوشه های آن نصب می کنند که به باز و بسته کردن آسان پارچه در زمان استفاده کمک می کند. البته این پارچه ها برخلاف استحکامی که دارند از زیبایی و تنوع در رنگ برخوردار نبوده و اندکی انتخاب را برای مشتریان مشکل می کند.

همان طور که ذکر کردیم مهم ترین کاربرد پارچه های برزنتی کانتینری در صنعت حمل و نقل می باشد و یکی از لوازم ضروری رانندگان ماشین های سنگین به شمار می روند. از این رو لازم است وزن بالایی نداشته باشند تا آسیبی به بار در طول سفر وارد نسازند و در عین حال باید به قدری سنگین باشند که در طول مسیر در اثر وزش باد شدید لغرش نداشته و به خوبی از بار محافظت کنند.

پارچه کانتینری

پارچه کانتینری

در مصارف روزانه ما پارچه ها کاربردهای فراوانی دارند که می توانند نیازهای ما را برطرف کنند. تا به حال فکر کرده اید که پارچه کانتینری تا چه حد می تواند در روزمره ما کاربرد داشته باشد؟ در زیر می توانید با کاربردهای این نوع پارچه بیشتر آشنا شوید:

استفاده از پارچه کانتینری برای روکش کالاها

استفاده از پارچه های کانتینری برای پوشش کامیون های روباز

استفاده از پارچه برای انواع سایبان، چتر، آلاچیق

استفاده از این پارچه برای پوشش استخرهای روباز

استفاده از این پارچه برای سازه های چادری

استفاده از پارچه برزنت کانیتری برای تهیه لباس های ضد آب

روکش استخر های روباز

چادر های مسافرتی و کمپینگ

سایبان مغازه و فروشگاه

پارچه کانتینری

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

علاوه بر حمل بار جاده ای از پارچه کانتینری می توان در کشتیرانی، حمل و نقل ریلی و حمل بار با قطار و به عنوان روکش بار در صنایع مختلف مانند کشاورزی و دامپروری استفاده کرد. بنابراین کاربرد پارچه های ترانزیتی تنها محدود به حمل بار در جاده ها نیست. در واقع از پارچه های برزنتی می توان در بسیاری از صنایع استفاده کرد.

 

ویژگی های پارچه کانتینری مناسب روکش بار

در صورتی که قصد خرید پارچه کانتینری برای استفاده در صنعت حمل و نقل را دارید به نکات ذیل توجه کنید:

حمل مواد غذایی همواره با خطر تهاجم حشرات و میکروب ها مواجه است. پارچه کانتینری با قابلیت آنتی باکتریال مانع از ورود حشرات به درون بار خواهد شد.

حمل محصولات بهداشتی نیز با مشکلات ورود اشعه های مضر نور خورشید مواجه است که استفاده از پارچه برزنت ترانزیتی مانع  عبور این اشعه ها به درون بار خواهد شد.

حمل مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی نیز با خطرات نفوذ آن ها به بیرون در طول مسیر مواجه است که می توان به پارچه برزنتی و مقاومت آن ها در برابر این مواد اعتماد نمود.

 

قیمت پارچه و چادر کانتینری

چادر کانتینری بر اساس قیمت برزنت قیمت گذاری می شود. ابعاد، نحوه دوخت و … روی قیمت چادر تاثیر دارند. انواع چادر و پارچه برزنتی کانتینری و ترانزیتی با قیمت مناسب توسط سایه سازان آوید به مشتریان ارائه می شود. این پارچه ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می شوند. برای اطلاع از قیمت با بخش فروش در تماس باشید.

 

سایبان آوید      09123688189

پارچه کانتینری

مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری

زمانی که می خواهید پارچه کانتینری خریداری کنید باید مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری را بدانید تا بهترین نوع پارچه را انتخاب کنید. پارچه های برزنتی بسیار محکم و مقاوم هستند که برای استفاده به عنوان پارچه کانتینری انتخاب می شوند. این پارچه ها برای پوشش دادن بارهای کانتینری در شرایط مختلف جوی مانند: گرما، باران یا برف استفاده می شود، زیرا تنفس پذیر و مقاوم در برابر آب هستند. تنفس پذیری و مقاوم در برابر آب بودن تنها جزئی از ویژگی های مهم پارچه کانتینری است. در ادامه شما را با مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری آشنا می کنیم.

 

مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری چیست؟

پارچه های کانتینری از آن جهت که از بار های کانتینر محافظت می کند باید از یکسری ویژگی های اصلی برخوردار باشد تا به بار کانتینر در انواع شرایط آب و هوایی آسیبی رسانده نشود. در اینجا به چند تا از مهمترین ویژپگی های پارچه کانتینری اشاره کرده ­ایم.

نفوذپذیری هوا

پارچه های کانتینری از مواد طبیعی تشکیل شده اند بنابراین اجازه می دهد هوا بین الیاف جداگانه جریان یابد. این یک ویژگی مهم است زیرا اجازه نمی دهد تا بار زنگ بزند. تارهای تنفسی از ایجاد رطوبت بر روی بار جلوگیری می کند. بنابراین، این پارچه ها بیشتر برای بارهای حساس به رطوبت در نظر گرفته می شوند.

ویژگی تنفس، پارچه کانتینری را به گزینه ای مناسب برای پوشاندن بار در هوای گرمتر تبدیل می کند. عوامل موثر بر تنفس پارچه کانترینی شامل ساختار پارچه پایه، چگالی پارچه، مواد، نوع پوشش ضد آب و چسبندگی رزین است.

به طور مثال: با افزایش میزان چسبندگی رزین، نفوذپذیری هوا در پارچه کاهش می یابد. به طور کلی باید بدانید، بیشتر چادرهای نفوذپذیر هوا از پنبه، وینیلون، لاک و دیگر پارچه های کوتاه بافته شده و با موم پارافین یا رزین اکریلیک ساخته شده است.

استحکام کششی پارچه کانتینری

پارچه کانتینری هنگام استفاده باید تحت تنش های مختلفی قرار گیرد. زیرا در حین استفاده، تحت تأثیر نیروهای اضافی مانند: باد، باران قرار می گیرد. با وجود این نیروهای خارجی، پارچه برزنتی باید شکل اولیه خود را حفظ کند و به راحتی تغییر شکل ندهد.

این امر مستلزم آن است که پارچه کانتینری دارای استحکام کششی بالاتری باشد و نباید در استحکام کششی در جهت تار و پود تفاوت زیادی وجود داشته باشد. به ویژه استحکام کششی چادرهای بزرگ بسیار مهم است. به طور کلی، پارچه کانتینری از پلی استر با مقاومت بالا، وینیلون و سایر پارچه های با الیاف بلند ساخته می شود و با روکش های رزین وینیل کلراید و رزین پلی اتیلن کلروسولفون دار ضد آب می شوند. در نظر داشته باشید استحکام پارچه کانتینری عمدتا با استحکام ماده الیاف و تراکم پارچه تعیین می شود.

کشیدگی و ثبات ابعادی

از پارچه های کانتینری همیشه به عنوان محافظ و پوشش بار استفاده می شود. یکی از مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری این است که کشیدگی پارچه نباید زیاد باشد و باید ثبات ابعادی داشته باشد تا زمانی که از آن استفاده می شود پس از کشیدگی به آسانی حالت اولیه خود برگردد و ابعاد آن تغییر نکند.

مقاومت در برابر آب

مقاومت در برابر آب از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری است. انواع پارچه های کانتینری با روکش هایی مانند: چربی وینیل کلراید که در شکاف های بافت پارچه پر می شود، در برابر آب مقاوم می شوند.

با توجه به این ویژگی به سادگی می توانید از پارچه های کانتینری در آب و هوای بارانی و برفی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر این روکش ها نازک باشند، هنگام باز کردن، خم و تا کردن، ساییده شدن، به راحتی لایه روکش دار از بین می رود که ممکن است باعث ورود آب به بارها شود.

حمل و نقل آسان

پارچه کانتینری یک پارچه همه کاره است که بسته بندی آن به راحتی امکان پذیر است. به دلیل وزن کم می­توان آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

مقاوم در برابر شعله

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری، مقاومت در برابر شعله است، به همین دلیل است که می­توان آنها را در مکان هایی که مواد قابل احتراق وجود دارد استفاده کرد. 

علاوه بر مقاوم بودن در برابر شعله، پارچه های کانتینری مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر خزش، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر خم شدن نیز هستند. به دلیل وجود ویژگی های شگفت انگیز، آنها یک انتخاب عالی برای بارهای تجهیزات محسوب می شوند.

پارچه کانتینری

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

شستشو پارچه برزنتی

پارچه های کانتینری در مدت زمان معینی کثیف می شوند. بنابراین، تمیز نگه داشتن آنها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. این پارچه ها قابل شستشو در ماشین آلات شستشو نیستند. برای تمیز کردن این پارچه ها، کافی است نقاط را با کمک صابون یا مواد شوینده که مخصوص تمیز کردن پارچه کانتینری طراحی شده اند، پاک کنید.

به این ترتیب می توانید پارچه ها را به راحتی تمیز کنید. نکهداری آسان و تمیز کردن آن ها یکی از مهمترین ویژگی های پارچه کانتینری است که استفاده از آن را راحت تر کرده است. 

 

همچنین بخوانید: مقاله معرفی پارچه برزنتی


پارچه کانتینری ضد آب

پارچه کانتینری با خاصیت ضد آب، از انواع پارچه‏های برزنتی محسوب می‏گردد. امروزه با توجه به پیشرفت ‏های عظیم در صنعت نساجی و دوخت پارچه‏ها، پارچه برزنتی یکی از محبوب‏ ترین و در عین حال مرغوب‏ ترین جنس از انواع پارچه‎ های برزنتی است. از مهم‏ترین مکان‏ها جهت استفاده پارچه کانتینری ضد آب می‏توان استفاده آن بر روی بارهای ترانزیتی را نام برد. در واقع هر نوع بار شامل زمینی و دریایی را می‏توان به وسیله این نوع از پارچه یعنی برزنت پوشاند.

پارچه کانتینری

خرید پارچه کانتینری

مراکز تولید کننده پارچه کانتینری برزنتی ترانزیتی در کشور تلاش می کنند تا بهترین نوع کیفیتی از محصولات خود را به بازار ایران عرضه کنند و از این راه سود دهی خود را زیاد کنند. تولید پارچه کانتینری برزنتی ترانزیتی به جز این که در کارخانه های ایرانی به شکل عمده شکل می گیرد، واردات بسیاری از این محصولات را از شرکت های بازرگانی مشاهده می کنیم. پارچه های وارداتی هم مانند پارچه های تولید داخل، از میزان سطح کیفی خوبی برخوردارند که می توان آن ها را با نرخ قیمت تعیین شده خریداری نمود. شما میتوانید برای خرید پارچه کانتنری و یا سفارش انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

سایبان آوید      09123688189

 

 

 

برچسب ها : خرید پارچه کانتینری-پارچهکانتینری-کانتینر-روکشکانتینری-روکشتریلی-پارچهتریلی-خریدپارچه برزنتیتریلی-پارچهکانتینری ضدآب-معرفیپارچه کانتینری-فروشپارچه کانتینری


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN