09123688189
  • 2

پوشش سایبان

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/9/29 12:20:1

پوشش های مورد استفاده در سایبان عبارتند از:

ایرانیت

یو پی وی سی UPVC

پلی کربنات

ورق های فلزی رنگی

پوشش سایبان

در ادامه با سایه سازان آوید همراه باشید تا به بررسی انواع پوشش های سایبان بپردازیم لازم به ذکر که این پوشش ها معمولا در سایبان اداری، سایبان خانگی، سایبان پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرند.همچنین شما می توانید برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید 09123688189

 

ایرانیت چیست؟

ایرانیت ها، صفحاتی موج دار هستند که برای پوشش سقف یا ایجاد پوشش و دیوار در ساختمان های مسکونی و صنعتی به کار می ‌رود. به تعبیر دیگر، ایرانیت، ورق راه راه است که به عنوان روکش سطوح مختلف در صنعت ساختمان استفاده می شود. ایرانیت به دلیل مقاومت در برابر گرما و رطوبت، موجب جمع شدن آب در یک نقطه و حرکت آنها به سمت پایین می شود؛ از این رو، این پوشش، به عنوان حفاظ جدی در برابر باران، جایگزین ایزوگام و قیرگونی سقف ساختمان در خطه شمال کشور و مناطق باران خیز شده است. علاوه بر این، ایرانیت ها، به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی، انباری و فضاهای دیگر با متراژ پایین کاربرد دارند.

پوشش سایبان

مزایای ایرانیت

یکی از مزیت های مهم ایرانیت، نصب آن نسبت به سایر پوشش هاست. ایرانیت بر روی هر سطح قابل نصب است و موجب هیچ واکنش شیمیایی میان مواد سازنده آن و سطح مورد نظر نمی شود. از این رو، برخی افراد، برای پوشش سطوح آهکی و پایه آهکی نیز از ایرانیت به جای قیرگونی و به عنوان محافظ سطح استفاده می کنند. ضمن اینکه نصب صفحات ایرانیتی در مقایسه با ایزوگام یا قیرگونی ساختمان، آسان تر، سریع تر و قیمت آن نیز ارزان تر است. در مجموع، قیمت ارزان، نصب آسان، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، وزن سبک و جلوگیری از رطوبت هوا از مزایای ایرانیت به شمار می رود که استفاده از آن را در سایبان مقرون به صرفه و بهینه می سازد.

پوشش سایبان

معایب سقف ایرانیت

با وجود این مزایا، استفاده از ایرانیت، معایب خاص خود را نیز داراست. قدرت مقاومت ایرانیت نسبت به قیر و ایزوگام و یو پی وی سی بسیار کمتر است. از آنجا که ایرانیت با تابش نور مستقیم آفتاب تخریب می شود، صفحات ایرانیتی فضاهای باز معمولا به طور سالانه نیازمند تعویض یا تعمیر هستند. همچنین چون ایرانیت، عایق صوتی مناسبی نیست، استفاده از آن در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا، چندان گزینه معقولی محسوب نمی شود. ایرانیت در برابر باد و باران شدید، چندان مقاوم نیست و بررسی پوشش سازه بعد از وقوع حوادث طبیعی توسط کارشناسان ضروری است. علاوه بر این موارد، اغلب ایرانیت ‌ها قابل بازیافت نیستند و در نتیجه دوستدار محیط زیست محسوب نمی شوند و استفاده از این پوشش ‌ها در بیشتر کشورهای توسعه یافته محدود شده است.

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

UPVC

UPVC ماده اصلی تشکیل دهنده پروفیل پنجره upvc است. کلمه upvc مخفف کلمه (Unplasticised Poly Vinyl Chloride) است و به معنای PVC سخت شده و به یا به عبارتی PVC است که حالت پلاستیک (نرم) آن از بین رفته است. در ماده UPVC فتالات یا BPA وجود ندارد و از این رو برای سلامتی زیان آور نیست.UPVC میل به ترکیب کمی دارد و از این رو بسیار با دوام است و از این رو در دندانپزشکی هم کاربرد دارد. کاربرد های UPVC در صنعت سایبان خلاصه نمی شود و در صنایع بسیاری از قبیل صنایع لوله سازی کاربرد دارد.

پوشش سایبان

با توجه به مشخصات و خصوصیات پوشش UPVC میتوان گفت که جزو برترین و مناسب ترین پوشش های سایبان در حال حاضر می باشد. این سایبان تقریبا با تمام شرایط آب و هوایی کشورمان سازگار است و با توجه به تنوع طرح ها و رنگ ها مورد توجه بسیاری از افراد و سازمان ها قرار می گیرد.

سایبان پارکینگ خودرو یو پی وی سی

ورق های مورد استفاده در سایبان پارکینگ خودرو سایه سازان آوید از جنس UPVC درجه یک از برند های معتبر و مطرح ایران تامین میگردد. این پوشش ها به دلیل مقاومت عالی و خم پذیری مناسب برای کاربری سایبان ماشین بسیار مناسب بوده و در مقابل بارش باران و برف مقاومت خود را از دست نداده و به خاطر وجود مواد UV در متریال اصلی آن در مقابل تابش نور خورشید نیز مقاومت و عمر بالایی دارد.

مزایای پوشش یو پی وی سی نسبت به پوشش های دیگر به شرح زیر می باشد:

* ظاهر بسیار زیبا، متصل و یکپارچه

* وزن بسیار مناسب حدود 5 کیلو گرم در متر مربع

* مقاومت بالا و تغییر نکردن فرم ورق در هنگام نصب و پس از نصب

* بدون جذب آب بوده و پس از نصب کاملا آب بند می باشد

* مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد جوی و بلایای طبیعی

* انعطاف پذیری مناسب و قابلیت برش و نصب به اشکال مختلف

* مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و خوردگی

* قابل استفاده در تمام مناطق کشور

* قابلیت بازیافت و سازگار با محیط زیست

* توانایی زیاد در تحمل بار برف

 

پلی کربنات

Polycarbonate یا طلق، نوعی پلیمر پر کاربرد در صنعت ساختمانی است. ورق پلی کربنات به عنوان جایگزین شیشه در ساخت بنا و سایبان بسیار به کار می رود. این محصول با یک لایه محافظ ضد UV پوشش داده شده و در برابر اشعه مضر نور خورشید مقاومت بالایی دارد. سقف پلی کربنات سبک و ارزان قیمت است و می تواند دمای زیادی را تحمل کند. انواع پلی کربنات تخت و چند جداره (HOLLOW) برای مصارف گوناگون تولید شده است. پانل های ساخته شده از پلی کربنات در انواع شفاف و نیمه شفاف با ظاهر شیشه مانند، نور را به داخل ساختمان دعوت می کنند. با توجه به انعطاف پذیری و فیلتراسیون نوری، استفاده از سقف پلی کربنات با استقبال زیادی روبرو شده است.

پوشش سایبان

این روزها انواع ورق های پلی کربنات شیشه ای و رنگی را می توان در  سقف سازه های مختلف دید از جمله:

سقف پاسیو

سقف حیاط منزل

سقف پارکینگ منازل

بام گلخانه ها و پاسیو

پوشش استخر روباز

بام تراس و بالکن

سقف ایوان های روباز و آفتابگیر

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید 09123688189

پوشش سایبان

مزایای پلی کربنات

بدون تردید ورق پلی کربنات را می توان یک انتخاب همه کاره نامید. این سایبان ها قابلیت نصب در فضای باز و یا داخل ساختمان را دارند. هم اکنون سقف ایستگاه مترو در شهرهای بزرگ اغلب با همین محصول ساخته می شود که دلیل اصلی آن ارزان بودن و دوام بالای سازه است. در مقایسه با سایبان های شیشه ای، قیمت پلی کربنات بسیار مقرون به صرفه تر است.  از طرفی محدودیتی در اجرای سقف با استفاده از ورق های تخت یا دوجداره نیست. برای نصب پانل ها از اسکلت فلزی استفاده می شود، بنابراین امکان ساخت سایبان با ابعاد بزرگتر هم وجود ندارد. به طور کلی پلی کربنات بسیار انعطاف پذیر بوده و کاربرد بسیار وسیعی دارد.

برخی از مزایای سایبان پارکینگ با پلی کربنات را در ادامه می خوانیم.

نصب سریع سقف پلی کربنات

انعطاف پذیری بالای این محصول یکی از برترین مزایای آن است که موقع نصب به خوبی مشاهده می شود. سبک بودن ورق ها هم کمک زیادی به نصب آن کرده است. با توجه به ظاهر ظریف و شیشه مانند سقف، امکان راه رفتن روی بام موقع نصب وجود دارد. پلی کربنات نشکن و ضد ضربه است. ورق های پلی کربنات پس از برش و آماده سازی روی پایه و اسکلت فلزی به سادگی نصب می شود. انواع ساده و راه راه این محصول تولید شده که مناسب سقف پارکینگ حیاط و پوشش سقف حیاط خلوت است. برای نصب ورق های پلی کربنات نیازی به خم کاری، لمینت کاری یا سکوریت کردن نیست.

مقاوم در برابر آتش سوزی

استفاده از سازه های ایمن و مقاوم در برابر حریق یکی از مواردی است که ضرورت آن در ساختمان سازی بیشتر احساس می شود. به خصوص در ساختمان های عمومی و پر تردد، ضرورت آن بیشتر می شود. ورق پلی کربنات ضد آتش است و در برابر دما مقاومت بسیار زیادی دارد. سایه سازان آوید آماده ساخت انواع سقف پارکینگ و پوشش بام حیاط خلوت در تهران و کرج و سایر شهرهای ایران است.


طول عمر بالای سقف پلی کربنات

بسیاری از تولید کنندگان، محصولات خود را برای مادام العمر تضمین می کنند ولی حداقل ۲۰ سال می توان روی این بام ها حساب کرد. ورق پلی کربنات نشکن و ضد ضربه است. به دلیل داشتن لایه محافظ، در برابر حرارت بالای نور خورشید آسیب نمی بیند. رطوبت و دمای هوا به هیچ وجه از دوام و ماندگاری سایبان پارکینگ کم نمی کند. این محصول را می توان برای پوشش بام در هر شرایط آب و هوایی به کار برد. پانل های ساخته شده از ورق پلی کربنات قادر به تحمل وزن و فشار بالاتری هستند. این در حالی است که ضخامت بام پلی کربنات بسیار کم است اما ضریب مقاومت سازه بسیار بالاست.

 

ورق های فلزی رنگی

ورق های رنگی در موارد مختلفی کاربرد دارد از جمله آنها در صنایع ساختمانی (انواع سایبان، انواع سقف، بدنه کارگاه و سوله ها، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها) می باشد.

ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی از جنس گالوانیزه میباشد، که با لایه ای از رنگ مخصوص گالوانیزه، روی سطح ورق پوشانده شده است. این پوشش گالوانیزه رنگی، در طی یک پروسه ای به نام الکترواستاتیک تولید و در بازار عرضه میشود. ورق رنگی در بیشتر صنایع کاربرد دارد و در انواع رنگ ها و مدل‌های متنوع بسته به نوع نیاز مشتری ساخته میشود. این ورق ها برای ساخت انواع شیروانی کاربرد دارد که در رنگ ها و طرح های مختلفی ساخته میشود.

پوشش سایبان

مراحل تولید ورق رنگی

کلاف‌های گالوانیزه بعد از تولید ورق گالوانیزه، در فاز آماده سازی ورق قرار میگیرد. بعد از آماده سازی ورق، برای پولیش سطح ورق آماده میشود. دلیل انجام این کار، حذف چربی و ناخالصی ها از سطح فلزات است.

بعد از چربی زدایی با استفاده از غلطک مخصوص، برس کاری میشود. هدف از برس کاری، صاف و یکنواخت کردن سطح ورق است که رنگ آمیزی ورق گالونیزه را با کیفیت تر میکند. سپس ورق را با آب شستوشو میدهند و با استفاده از هوادهی، عملیات خشک کردن ورق را انجام میدهند. سپس در مرحله بعد باید با پاشیدن یک نوع مواد شیمیایی روی سطح ورق، مقاومت ورق را در برابر خوردگی افزایش میدهد.

سپس باید وارد مرحله رنگ آمیزی شوید. قبل از انجام رنگ آمیزی، باید یک لایه پرایمر روی سطح ورق کشیده شود. و پس از پرایمر چند لایه رنگ گالوانیزه رئی سطح ورق میکشیم و سپس ورق را وارد کوره میگذارند تا خشک شود. پس از سرد شدن ورق رنگ نهایی را روی سطح ورق میزند. و دوباره داخل کوره قرار گرفته میشود. محصول تولید شده توسط این روش مقاومت و شکل پذیری عالی دارد.

پوشش سایبان

کاربرد ورق رنگی

ورق رنگی در صنایع مختلف، برای ساخت انواع و اقسام وسایل استفاده‌ زیادی میشود. در ادامه با برخی از این کاربرد ها به صورت مختصر آشنا میشوید.

استفاده از ورق رنگی در صنعت حمل و نقل، خودرو سازی به عنوان مواد اولیه

استفاده از ورق رنگی در ساخت صنایع فلزی مانند تولید بدنه رایانه، ساختن کابینت و غیره.

استفاده از ورق رنگی برای تولید لوازم خانگی مانند لباس شویی، ظرف شویی، یخچال و غیره

استفاده از ورق رنگی برای ساخت و ساز نمای داخلی و خارجی سوله ها و بدنه انبار

استفاده از ورق رنگی برای ساخت کانتیر

استفاده در انواع سایبان

مزایای ورق رنگی

نصب سریع و آسان ورق رنگی

زیبایی و قیمت مناسب محصول

وزن سبک ورق  و ایمنی بالا در مقابل زلزله

عدم تغییر رنگ ورق در برابر شرایط آب و هوایی

مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت

یکپارچگی ورق و عمر مفید محصول

 

هزینه نصب سایبان

لازم نیست نگران قیمت سقف پارکینگ حیاط و یا سقف حیاط خلوت باشید؛ چرا که بسیاری راه‌ حل‌های ارزان ‌قیمت برای آن وجود دارد. سقف می‌تواند فولادی یا آلومینیومی باشد و پوشش آن هم می‌تواند بسیار متفاوت باشد که هر یک در قیمت سقف مؤثر خواهد بود. فقط باید دقت داشته باشید که درمورد سقف پاسیو اگر قصد دارید حیاط خلوت را به جایی مثل کافی‌ شاپ خانه ‌تان تبدیل کنید، خیلی لازم نیست نگران ایزوله بودن آن باشید، اما اگر مثلاً قرار است اتاق خواب شما یا آشپزخانه (که رایج‌تر هم هست) باشد، باید به نصابان سایه سازان آوید بگویید که سقف را کاملاً ضد آب بسازند.

اگر قصد لوکس کردن این فضا را دارید، سقف‌های کاذب هم می‌تواند به شما کمک کند تا این فضا هم دقیقاً شبیه به بقیه فضاهای خانه‌ تان شود. البته در این حالت هزینه‌های بیشتری هم لازم است بپردازید برای مشاوره و اطلاع از آخرین قیمت های نصب سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

 

سفارش سایبان

برای سفارش سایبان ماشین، می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و سایبان مورد نظر خود را سفارش دهید. اما ممکن است در انتخاب سایبان مناسب با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل ، شرکت سایه سازان اوید مشاوره رایگان خود را برای شما عزیزان در نظر گرفته است که می توانید با تماس تلفنی، از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

بعد از ثبت سفارش،  مراحل ساخت سایبان آغاز شده و پس از اتمام این مرحله، متخصصان ما سایبان شما را به محل مورد نظر می آورند.

 

خرید سایبان

برای خرید سایه بان پارکینگ حتما باید اندازه فضایی که قرار است از سایه بان در آن مکان استفاده کنید را در نظر بگیرید. و اینکه قرار داشتن پایه سایه بان در وسط برای شما مهم است یا پایه کنار بودن آن. آب و هوای منطقه شما نیز بسیار مهم میباشد چون در کشور ما آب و هوای متفاوتی وجود دارد هر چتری برای هر نوع آب و هوایی مناسب نیست و حتما قبل از خرید با کارشناسان سایه سازان آوید مشورت کنید.

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

 

 

برچسب ها : سایبان-خریدسایبان-انواعپوشش سایبان-معرفیپوشش های سایبان-پوششهای سایبان-روکشسایبان-پوششمناسبسایبان-پوششسایبان خودرو-فروشسایبان-بررسیپوشش سایبان-سایبانخودرو


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN