09123688189
  • 2

تفاوت PVC با UPVC

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/9/30 19:39:40

چه تفاوتی بین PVC و UPVC وجود دارد؟ آیا این دو ماده یکسان هستند؟

این دو ماده با اینکه از لحاظ ظاهری و نام شباهت دارند اما از لحاظ کارایی و مواداولیه تفاوت دارند. PVC پی وی سی یا پلی وینیل کلراید در واقع یک پلاستیک با وزن سبک اما قوی است که با افزودنی های پلاستیک، خواص نرمی و انعطاف پذیری به آن اضافه می گردد. در صورتی که پلاستیک به این ماده اضافه نشود، UPVC تولید خواهد شد. در حقیقت UPVC بعنوان پلی وینیل کلراید بدون پلاستیک (unplasticized polyvinyl chloride) و یا پی وی سی سخت شناخته می شود.

 

PVC 

PVC پی وی سی

پی وی سی به انگلیسی Polyvinyl chloride

PVC پی وی سی

کاربرد لوله ها، کابل های عایق، اسباب بازی، پارچه

PVC پی وی سی

ویژگی انعطاف پذیر، اما با دوام، کم هزینه



UPVC

UPVC یو پی وی سی

یو پی وی سی به انگلیسی Unplasticized polyvinyl chloride

UPVC یو پی وی سی

کاربرد درب و پنجره دوجداره، لوله کشی و یا زه کشی

UPVC یو پی وی سی

ویژگی سفت و محکم؛ عدم انعطاف پذیری؛ مناسب انتقال آب آشامیدنی؛ مقاوم در برابر آتش؛ قابل بازیافت

 

بدلیل آنکه محصولات ساخته شده از PVC و UPVC مقرون به صرفه است، برای تولید بسیاری از محصولات از این مواد استفاده می شود. در دمای بالا UPVC به ماده اولیه برای ساخت محصولی جدید تبدیل می شود.

همچنین UPVC جایگزینی مناسب برای چوب در ساخت و ساز است و عملا برای استفاده در ساختمان تهیه شده است از جمله استفاده در درب و پنجره دوجداره و یا استفاده در لوله های پلاستیکی بدلیل آنکه در برابر فرسایش شیمیایی کاملا مقاوم است. در حالیکه PVC پی وی سی بعنوان یک جایگزین برای لوله های آلومینیومی و مسی در نظر گرفته شده است.

 

تفاوت پی وی سی با یو پی وی سی

تفاوت PVC و UPVC را به زبان ساده می‌توان در تعاریف زیر دید. در نگاه اول شاید بنظر برسد که تفاوت اندکی بین UPVC و PVC وجود دارد, جهت دانستن این تفاوت اندک تعریف زیر را در مورد انواع PVC مطالعه نمائید:

PVC از لحاظ فیزیکی, مقاوم اما سبک وزن است و خاصیت پلاستیکی خود را دارد و انعطاف‌پذیر است.

 UPVC (پو پی وی سی) به معنای این است (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) ، در واقع UPVC همان PVC است که غیر پلاستیکی شده است و سخت و محکم شده است.

بین لوله پی وی سی و لوله UPVC تفاوت کمی وجود دارد. هر دو جزء لوله‌های پلاستیکی میباشند و به طور گسترده در ساختمان استفاده می‌شود. فراتر از شباهت‌های سطحی، دو نوع لوله به طور متفاوتی تولید می‌شوند و از این‌رو خواص‌ های مختلف و کاربردهای کمی متفاوت در ساخت و ساز و سایر فرایندهای صنعتی دارند. همچنین شما می توانید برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید 09123688189

 

کاربرد پی وی سی

بیشترین کاربری پی وی سی در صنعت ساختمان است که 50 درصد کل تولیدات پی وی سی را شامل می‌شود. علاوه بر این از پی وی سی به عنوان پلاستیک سخت برای کارت‌ های نوار مغناطیسی، صفحات گرامافون، سیستم‌های لوله کشی و کانال کشی نیز استفاده می‌شود. همچنین با اضافه کردن افزودنی‌هایی که اصلی‌ ترین آن‌ها فتالیت است می‌توان پی وی سی (PVC) را نرمتر و قابل انعطاف‌تر کرد. مصارف پی وی سی نرم در پوشاک و لوازم خانگی مانند پرده، روکش مبل، ساخت شلنگ، لوله نرم و تاشو در کف‌سازی ساختمان‌ها و عایق بام‌ها و عایق سازی کابل‌های برق استفاده می‌شود. امروزه پی وی سی از کشاورزی، صنعت ساختمان، آبرسانی، شهرسازی گرفته تا صنایع هواپیما سازی کاربرد دارد.

 

کاربرد یو پی وی سی

بیشترین کاربرد یو پی وی سی در ساخت پروفیل است. با توجه به مشکلاتی که در سازه‌های یو پی وی سی وجود داشت، صنعت گران با تغییر در فرمول ساخت پروفیل توانسته‌اند محصولی جدید و باکیفیت ‌تر را روانه بازار کنند. از زمانی که پروفیل یو پی وی سی تولید شد، جایگزین مناسبی برای سازه‌ های پی وی سی شد. اگر چه pvc جایگزین خیلی خوبی برای فریم‌های فلزی است اما از لحاظ کارایی پروفیل UPVC بسیار مناسب ‌تر از آن بوده و برای ساخت در و پنجره دوجداره و سه جداره کاربردی ‌تر است.

UPVC سفت و سخت است و غالباً برای تولید محصولاتی که در فضای باز قرار دارند نظیر سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حساس به تجزیه بیولوژیکی نیست؛ بنابراین محصول مناسبی برای آبرسانی در باغ‌ها و مزارع و نیز استفاده به عنوان سایبان به شمار می‌آید. علاوه بر این، یو پی وی سی شکل خود را در دمای معمولی حفظ می‌کند، گرچه می‌توان آن را تحت حرارت شدید تغییر داد. این ویژگی برجسته در ساخت و ساز، به ویژه در پنجره‌ها، پروفیل‌های درب بسیار اهمیت دارد.

 

سایبان

UPVC به دلیل انعطاف پذیربودن و مقاومت بالا در برابر ضربه، کاربرد فراوانی در ساخت انواع سایبان دارد، سایبان های ساخته شده با یو پی وی سی دارای عمر طولانی بوده و از سایر نمونه ها سبک تر می باشند.

لازم به ذکر است که فلکسیبیلیتی یا همان انعطاف پذیری UPVC کمتر از PVC می باشد و به همین دلیل نیز در ساخت سایبان معمولا از این مدل استفاده می گردد.

 

تفاوت پنجره pvc با upvc چیست؟

تفاوت درب و پنجره دوجداره upvc و pvc در پروفیل ساخت آن است. با توجه به رشد سریع صنعت ساختمان سازی، هر روز شاهد رونمایی از محصولی جدید در این عرصه هستیم. صنعت درب و پنجره سازی همپای صنایع ساخت و ساز پیشرفت کرده و انواع درب و پنجره دوجداره upvc نمونه ای از همین ابتکارات است. پنجره های دوجداره یو پی وی سی تکنولوژی پیشرفته تری از درب و پنجره پی وی سی دارند. پروفیل های پی وی سی که در ساخت پنجره دوجداره استفاده می شوند یک مشکل بزرگ دارند، pvc  در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش خیلی زود دچار تغییر رنگ می شود. تغییر رنگ فریم پنجره های پی وی سی یک مشکل جدی و ناخوشایند است. این امر در دکوراسیون نمای ساختمان نیز تاثیر بدی دارد. شاید اصلی ترین علت استفاده از درب و پنجره دوجداره upvc همین مشکل باشد. همچنین شما می توانید برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید 09123688189

 

تفاوت در قیمت پنجره دوجداره upvc و pvc

پروفیل  یو پی وی سی در مقایسه با پی وی سی، انعطاف کمتری دارد. این پروفیل در برابر شکستگی مقاوم تر بوده، خواص ضربه پذیری و تحمل فشاری بالاتری دارد. فریم پنجره یو پی وی سی در برابر آتش سوزی و اشعه خورشید کاملا مقاوم ساخته شده است. جالب است بدانید که فریم پنجره دوجداره یو پی وی سی به دلیل دارا بودن اکسید تیتان در برابر تغییرات جوی و باران های شدید نیز همچنان کیفیت خود را حفظ می کند. با توجه به ویژگی های بسیار خوب درب و پنجره دوجداره UPVC پرداخت اندکی بیشتر برای آن کاملا منطقی است.

 

سایبان آوید

سایبان آوید سازنده انواع سایبان ها نظیر سایبان خودرو، سایبان پارکینگ، سایبان حیاط، سایبان مغازه و دیگر سایبان های مورد نیاز شما می باشد شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ها و معرفی سایبان مطابق با نیاز شما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

برچسب ها : پی وی سی-PVC-یوپی وی سی-UPVC-فرقیو پی وی سی و پی وی سی-خریدسایبان-سایبان-تفاوتUPVC و PVC-خریدیو پی وی سی-قیمتیو پی وی سی


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN