09123688189
  • 2

سایبان ماشین

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/5/21 21:21:15

سایبان ماشین با توجه به اینکه از خودرو محافظت می نماید یکی از محبوبترین سایبان ها شمرده می شود. بعضی از افراد می باشند که وقتی به ویلای خود مراجعه می نمایند با اینکه ماشین زیر نور خورشید باشد مشکل دارند و رنگ و روی خودرو از بین می رود داخل ماشین داغ می نماید. به طوری که دو ساعت باید منتظر ماند  تا داخل خودرو کمی خنک گردد تا بتوانند راحت بنشینند ولی این مشکلات با نصب سایبان ماشین حل خواهد شد.

قرار گرفتن انسان و اجسام و دیگر موجودات در معرض نور آفتاب در کنار فواید آن، ضررهایی نیز به دنبال دارد. این ضررها باعث تکاپوی آدمی برای به کار گرفتن حداقل تلاش خود جهت نگهداری و محافظت از خود و وسایل می باشد.

سایبان ماشین از مهم ترین و بهترین ابزارها برای محافظت خودرو در برابر اشعه آفتاب، فضولات پرندگان و شیره درختان و نزولات جوی است. امروزه بهره برداری از سازه های فلزی سبک سایبان ماشین با پوشش های یو پی وی سی  که از خودرو شما در برابر اشعه آفتاب و... محافظت می نماید. متداول ترین نوع سازه های مورد استفاده برای سایبان ماشین است. یکی از موارد مهم در داشتن سایبان ماشین خوب، انتخاب سایبان ماشین با اسکلت و شاسی محکم و با کیفیت است که در شرایط بد جوی فشار را تحمل کند.

برای مطمئن بودن  از استحکام و ایمنی سایبان ماشین بهترین راه خرید از شرکت معتبر تولیدکننده سایبان ماشین است.نکته مهم دیگر داشتن سایه انداز مناسب و خنک سایبان ماشین در تابستان است.نوع پوشش سایبان خودرو موضوع با اهمیت می باشد .حتما دقت داشته باشید که سایبان خودور با پوشش ورق فلزی یا پلی کربنات سفارش ندهید زیرا هر دو حرارت را به سطح زیرین خود انتقال می نمایند و شما از بهره وری مناسب آن دور خواهید ماند.

بهترین پوشش برای سایبان ماشین  پوشش upvc است که از سایه انداز خنک برخوردار است. البته در این مرحله از انتخاب سایبان مهم می باشد  که چه نوع یو پی وی سی استفاده شده باشد. امکان شناخت نوع upvc و دانستن میزان کیفیت آن موضوعی نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد.چنانچه از پوشش upvc نامرغوب  مصرف نمایید عمر مفید سایبان خودرو شما بسیار کاهش پیدا می کند.

برای یکی از ویژگی های ممتاز یک سایبان می تواند این باشد که کم حجم و قابل حمل است. در ضمن دارای نصب سریع و راحتی  باشد. این خصوصیات در زندگی امروز شهری که اغلب افراد با کمبود مکان و وقت رو به رو هستند بسیار مفید است.

 

سایبان ماشین

 

انواع سایبان ماشین کدامند؟

سایبان پارکینگ ماشین انواع متفاوتی دارد. پوشش سایبان های پارکینگ جدید پارچه می باشد. این سازه ها می توانند به خوبی از خودروی شما در برابر اشعه نور خورشید و شرایط آب و هوایی حفاظت کنند. با پیشرفت علم و تکنولوژی شما می توانید با نصب موتور برقی بر روی این سازه ها، به شکل متحرک از آن ها بهرهمند شوید. این قابلیت دارای مزیت بسیار عالی می باشد و آن هم این است که سازه های شما از استحکام و زیبایی بالاتری برخوردار خواهند شد؛ چرا که  در صورتی که شما به سایبان نیازی نداشتید می توانید آن را جمع کنید و از آن در برابر شرایط آب و هوایی محافظت تمایید. در ساخت انواع سایبان پارکینگ خودرو از متریال های مختلفی مصرف می شود. این متریال ها با توجه به محیطی که قرار است از آن استفاده کنید و شرایط جوی آن جا در نظر گرفته می شود. برای نمونه در شهرهای شمالی کشور، سایبان بیشتر در معرض بارش باران و وزش باد قرار دارد اما در شهرهای جنوبی کشور سایبان ها باید در برابر اشعه مستقیم نور خورشید مقاوم سازی گردند.

 

از نظر مواد اولیه ای که برای ساخت سایبان به کار گرفته می شود، تنوع زیادی موجود هست. متریال مختلف علاوه بر زیبایی روی طول عمر سایبان هم تاثیر می گذارند. در ضمن هزینه ساخت هر سایبان بستگی به نوع مواد اولیه دارد. به طور کلی انواع سایبان را از لحاظ مواد اولیه و طراحی می توان به دو گروه تقسیم کرد.

 به طور کلی از نظرحرکتی دو نوع سایبان ماشین ثابت و متحرک وجود دارد. هر کدام از این موارد نیز خود به چندین نوع مختلف نقسیم می گردند. در واقع تنها ۲ مدل سایبان ماشین وجود ندارد. طراحی سایبان ها طوری است که علاوه بر تنوع، کارایی مناسبی هم داشته باشند. به این ترتیب در هر مکانی می توان یک سایبان خوب نصب نمود.

 

انواع سایبان ماشین

 

سایبان ماشین ثابت

منظور از ثابت و متحرک، باز و بسته شدن سقف پارکینگ و قسمت سایبان می باشد. از رایج ترین انواع سایبان ماشین سایبان ثابت می باشد. در پارکینگ های عمومی بیشتر از این نوع سایبان کار گرفته می شود. برای نصب این سایبان ابتدا لازم است تا سازه اصلی و چارچوب، ساخته شود. اندازه ثابتی وجود ندارد و این مورد با توجه به مکان پارک اتومبیل، اندازه گیری می گردد. بعد از اندازه گیری دقیق، می توان سازه اصلی را اجرا نمود. ضمناً تا زمانی که برای متریال سقف، تصمیم گیری نشده هنوز کار تکمیل نخواهد بود.

این نوع از سایبان ها قابلیت جمع شدن و حرکت را ندارند به همین علت مهم است که دارای سقف مناسبی باشند. این سقف باید برای همه فصول و شرایط مختلف جوی، کارایی خوبی داشته باشد. دوام سایبان ارتباط مستقیم با نوع مواد اولیه در ساخت سقف دارد. سقف های پارچه ای در مقایسه با سقف پلی کربنات، از دوام کمتری برخوردار هستند.

 

سایبان ماشین متحرک

این سایبان به گونه ای می باشد که   قابلیت جمع شوندگی دارند و  معمولا در صورت مراقبت درست حدود ده سال برای شما کار خواهد کرد و هزینه های نگهداری اتومبیل را برای شما کاهش خواهد داد. همچنین به ارزش و زیبایی ملک شما می افزاید و رنگ بهتری به حیاط شما می بخشد.

 

سایبان ماشین آکاردئونی

این سازه از انواع سایبان های جمع شونده محسوب می شود. سایبان برقی آکاردئونی از کارایی خوبی برخوردار می باشد و همین موضوع موجب افزایش  محبوبیت سازه می گردد. در منازل و مجتمع های تجاری یا رفاهی می توان نمونه هایی از این نوع سایبان های مدرن را می توان مشاهده کرد. یک موتور الکتریکی وظیفه حرکت سایبان را دارد. این مورتور بر روی سایبان آکاردئونی قابلیت  نصب دارد و با استفاده از کنترل از راه دور فعالیت می کند. موقع پارک اتومبیل می توانید تنظیمات سایبان آکاردئونی را با ریموت  انجام نمایید. به همین سادگی یک محافظ خوب و کاربردی برای ماشین دارید که از آسیب به بدنه خودرو جلوگیری می کند.

 

کاربرد سایبان ماشین

ماشین ها همیشه یکی از اموال با ارزش  افراد شمرده می شوند ، اما امروزه با توجه به قیمت های نجومی خودرو در بازار ایران ، این وسیله ها از ارزش بالاتری برخوردار می باشند. از طرفی سالم بودن بدنه و رنگ ماشین نیز در خرید و فروش ماشین ها اهمیت زیادی دارد ، به همین دلیل محافظت از بدنه و الخصوص  رنگ خودرو مسئله ای مهم است که مناسب ترین روش برای این کار ، سایبان ماشین می باشد.

سایبان ماشین نقش یک محافظ برای خودرو شما را در برابر اشعه های نور خورشید ، باران های اسیدی ، تگرگ ، شیره درختان ، فضولات پرندگان و …. ایفا می نماید که باعث جلوگیری از افت ۱۰ الی ۲۰ درصدی قیمت خودرو شما می گردد.

 

مزایای نصب سایبان پارکینگ ماشین

سایبان پارکینگ اداری یک محصول بسیار کارا و مفید است که می تواند محلی مناسب و ایمنی را برای پارک خودرو شما بوجود بیاورد. همانطور که می دانید در روزهای گرم سال یکی از دغدغه های صاحبان خودرو این می باشد که آفتاب صندلی ها و فرمان را بسیار داغ می کند و امکان استفاده از آن ها را سخت و طاقت فرسا می کند. همینطور برای روشن کردن کولر نیز به زمان لازم نیاز می باشد  و تحلیل خوبی را برای اتومبیل ایجاد نمی کند.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد نور آفتاب به مرور زمان رنگ بدنه را تغییر خواهد داد و از بین می برد و موجب می شود که هزینه های زیادی بابت تعمیر و نگهداری خرج کرد.همچنین  در تابستان بر اثر نور آفتاب ممکن است خودرو شما دچار آسیب گردد . در فصل زمستان نیز در امان نخواهد بود، زیرا سرما و یخ و برف به موتور و بدنه آسیب می رساند و در روزهایی که بارش برف شدید می باشد تمام سطح خودرو را برف فرا می‌ گیرد و استفاده از اتومبیل تقریباً غیر ممکن می گردد.

 

اهمیت ابعاد سایبان ماشین

با نصب سایبان در پارکینگ های روباز دیگر مشکلی برای پارک اتومبیل نخواهید داشت. انواع سایبان ماشین روی خودرو سایه می اندازد و کارایی مشابه دارد. البته استحکام و دوام همه سایبان ها یکسان نمی باشد. نوع متریال به کار رفته در سایبان و کیفیت جوشکاری پایه ها روی مقاومت و کیفیت سایبان تاثیر می گذارد.سایبانی مناسب می باشد که در تمام طول روز و با زاویه ‌های تابش مختلف خورشید از خودرو محافظت کند. پس در انتخاب نوع سایبان و اندازه آن باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت. برای اندازه ‌گیری مناسب نیز باید با استفاده از جدیدترین روش‌ها و در صورت نیاز با استفاده از نرم‌افزارهای اندازه گیری این کار را انجام داد البته در حالت عادی این سایبان ‌ها با اندازه‌هایی متناسب با طول خودرو (در حدود ۴ تا ۶ متر) و عرض (۱٫۸۰ تا ۲٫۲۰ متر) موجود می باشد که در اکثر موارد استفاده از همین اندازه برای سایبان ماشین کافی خواهد بود.

 

نصب سایبان ماشین

همانطور که می دانید سایبان ماشین وسیله‌ای برای زیباتر کردن حیاط و پارکینگ و جلوگیری از ضربه به خودرو می ‌باشد.برای نصب سایبان ماشین لازم است که جنس و طرح آن را انتخاب و سفارش داد. سپس محل جای گرفتن آن را مشخص کرد.

این سایبان‌ها سازه‌ی پیش ساخته نیستند. به همین دلیل برای سفارش سایبان خودرو باید یکی از شرکت‌ ها و تولیدی‌‌ های قابل اطمینان را انتخاب و به آن‌ها اعتماد نمود. سقف و پایه ‌های سایبان باید دارای مقاومت و ضد ضربه باشند، به همین علت متریال موجود در آن‌ها بسیار مهم می باشد.

با توجه به این موارد نصب سایبان ماشین و کنار هم گذاشتن اجزای آن نیازمند تیم متخصص و افراد با تجربه می‌ باشد.ساخت سایبان پارکینگ در حیاط منزل استفاده از اهرم دیوار بسیار تاثیرگذار است و یا در انتخاب طراحی ساخت سایبان پارکینگ مجاورت یک کارخانه کاربرد سازه‌های مقاومتی بیشتر کاربرد دارد. به همین علت نوع کاربردی ساخت سایبان پارکینگ در ایجاد انواع این نوع سایبان تاثیر مستقیم دارد. از پر کاربردترین استفاده‌های ساخت سایبان ماشین می‌ توان به منازل ویلایی و یا آپارتمانی که فضای کافی برای ساخت پارکینگ سقف دار مجهز را ندارند، اشاره نمود.

 

نحوه نصب سایبان ماشین

 

ویژگی ها و مشخصات سایبان خودرو

به طور کلی هر سایبان ماشین شامل چندین قسمت می باشد:

  • مرکز نگهدارنده که با یک آهنربای قوی به سقف خودرو می چسبد.
  • پوشش سایه گستر که از پارچه های مقاوم و متنوع سیاه مناسب ایجاد می کند.
  • بازوهای منعطف اما محکم برای اتصال پارچه سایه گستر به نگهدارنده.
  • بندهایی برای اتصال سایبان به ماشین که سایه را بر روی ماشین متمرکز می کند.
  • یک موتور الکتریکی برای باز و بسته کردن سایبان(مخصوص مدل اتوماتیک)
  • باتری و ریموت کنترل(مخصوص مدل اتوماتیک)

 

سایبان ماشین  فلزی با پوشش پلی کربنات:


این گونه سایبان ها در مکان هایی به کار می رود که نیاز به عبور نور از سقف  باشد. به همین خاطر  پوشش های پلی کربناتی جایگزین UPVC  می گردد.
اسکلت و سازه سایبان خودرو پلی کربناتی: اسکلت و سازه این سایبان ها بعد از طراحی و انجام محاسبات، از پروفیل های قوطی توسط جوش Co2  و جوش رکتی فایر به هم متصل شده  و ساخته می شوند. 
رنگ سازه سایبان خودرو پلی کربناتی: سازه ساخته شده  با رنگ فوری روغنی درجه یک توسط پیستوله به صورت پاششی رنگ می گردد.
پوشش سقف سایبان خودرو پلی کربناتی: پس از اتمام نصب سازه سایبان ماشین، پوشش پلی کربنات توسط نصاب ماهر نصب شده و به صورت کامل آب بندی می گردد. این پوشش به رنگ های مختلف موجود بوده و از بهترین متریال روز بازار تهیه و نصب می شود.

 

نگهداری و تعمیر سایبان ماشین

نگهداری سایبان ماشین امر ضروری و مهمی می باشد و باید در فواصل منظم سایبان بررسی شود. اگر در حین بررسی سایبان خرابی کشف گردد ، باید فوراً آن را برطرف نمود .مثلا یک سوراخ در پوشش با استفاده از یک چسب و پیچ مخصوص PVC قابل ترمیم می باشد. با مجموعه تعمیرات ، می توانید سریع سوراخ های پاره شده را جایگزین کنید، تا برزنت بتواند دوباره به صورت مطلوب بر روی قاب فلزی قرار گیرد.

 

قیمت سایبان ماشین

 

سایبان ماشین در حیاط خانه

سایبان ماشین قابل حمل و چند منظوره در حیاط خانه ، برای انواع وسایل نقلیه در دسترس می باشند، مانند موتور سیکلت ، اتومبیل ، کامیون ، قایق و ... . از بین محصولات مختلف می توانید انتخاب نمایید. از گاراژهای قابل حمل را شروع گرفته ، تا پناهگاه های جمع و جور و بادوام برای موتور یا سوله های نگهداری وسایل نقلیه سنگین همه انواع سایبان ها وجود دارد و با نصبی آسان از آسیب رسیدن به اتومبیل و وسیله نقلیه شما جلوگیری می کند.

در نهایت لازم به ذکر می باشد که مجموعه سایه سازان آوید همواره تلاش می نمایند تا به بهترین نحو و با علم کامل انواع سایبان استخر ، سایبان اداری، سایبان فصلی ، سایبان یوپی وی سی و... را اختیار افراد قرار دهند.

 

برچسب ها : سایبان ماشین ، سایبان خودرو،سایبان اداری ، سایبان پارکینگ


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN