09123688189
  • 2

پوشش متحرک استخر

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/6/7 21:54:15

سایبان ها از لوازم پر کاربرد در هر موضوعی می باشد که به خوبی از افراد و لوازم در برابر اشعه های مضر  خورشید و سقوط و... مراقبت می کند. سقف متحرک استخر سازه ای مدرن و تمام اتوماتیک محسوب می شود که فضای استخر را به خوبی محفوظ می نماید  و قابلیت استفاده در هوای سرد را برای افراد به وجود می آورد. این نوع سقف استخر در تابستان لذت استفاده از آفتاب و گرمای تابستانی را در حالت باز برای شما بوجود می  آورد و از جهتی دیگر فضایی محفوظ از سرمای زمستان را نیز بوجود می آورد.

به طور معمول سقف های متحرک از ورق هایی هستند که جنس پلی کربنات دارند و به دو نوع شفاف و غیرشفاف دسته بندی می شوند .

این ورق ها علاوه بر زیبایی که به محیط اطراف می دهند. عایقی بسیار مقاوم  و مناسب در برابر ورود اشعه های مضر به محیط مربوطه هستند به همین دلیل امروزه در مکان هایی که پوست انسان در معرض تابش نور شدید خورشید می باشد  برای جلوگیری از صدمات پوستی از این ورق ها  مصرف  می کنند .

سقف های متحرک را می توان سقفی چند منظوره دانست چرا که به راحتی ورق هایی که در این سقف کار شده  درون هم جمع و از هم گشوده می شوند پس می توان گفت با یک تیر دو نشان زده اید!

کیفیت و امنیت بالای این پوشش در برابر ضربات شدید و حوادث طبیعی موجب محبوبیت و استفاده بیشتر این پوشش شده که در  مشاغل و اماکن زیادی چون  استخر ها و سقف پارکینگ ها استفاده می شوند. شما می توانید برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید 09123688189

 

سایبان استخر

 

پوشش استخر

در جوامع امروزی به دلیل مشغله های کاری امکان استفاده از استخرهای سرپوشیده در مکان های عمومی برای برخی از افراد وجود ندارد و مردم به سمت احداث استخر در محوطه ساختمان گرایش پیدا کرده اند.لذا با احداث استخر در فضای باز با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد که انواع پوشش استخر این مشکلات را حل نموده است.

برای سقف استخر روباز به شکل پوشش متحرک روی استخر، به فضای بازی نیاز هست که در اطراف استخر برای احداث ریل که جنس آن گالوانیزه باشد، هستیم. همچنین با توجه  به نظر مشتری در اجرای پوشش می توان تعداد ریل ها را کم و زیاد نمود. مهم ترین قسمت در سقف استخرهای روباز ریل و سازه هستند که بتوان به تنهایی پوشش را جابجا نمود.

 

تاریخچه ساخت سقف متحرک

شاید شما هم فکر کنید سقف های متحرک امروزی  ایده ای جدید و متفاوت می باشد اما لازم است بدانید که بر خلاف آنچه در رابطه با  سقف های متحرک می دانید، این نوع پوشش سال هاست که در حال استفاده در شکل های متفاوت می باشد و هر بار در چرخه تکامل شکلی جدید و زیبا تر به خود گرفته است به طوری که امروزه طرفداران خاص خود را دارد.

با نگاهی سطحی به این پوشش میبینیم که در گذشته این پوشش با نام هایی دیگری همچون سایبان مورد مصرف قرار می گرفته به گونه ای که  مردم مصر باستان برای محافظت از خود و اجناسشان در برابر تابش شدید آفتاب هنگام کار در سر در مغازه های خود از سایبان ها استفاده می نمودند ، اما در گذشته جنس این  سایبان ها معمولا از حصیر یا پارچه کتان بود و اسکلت مربوطه به آن از الوار یا ریسمان ساخته می گردید .

تکامل صنعتی این پوشش از اوایل قرن نوزدهم   شروع شد و تغییرات چشمگیری در جنس و نوع ساخت و پرداخت آن ایجاد گردید و طرفداران زیادی را در حوزه های مختلف همچون کشتی های بخاری ، سازندگان آسیاب ها و بادبان ها را به  خود جلب کرد ، مراحل تکامل این سایبان تا به امروز همچنان ادامه دارد.

 

پوشش متحرک استخر

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

انواع سقف برای استخرهای روباز

در اغلب موارد استخر برج ها، آپارتمان ها، مراکز تجاری و ساختمان های مسکونی در طبقات منفی ساخته می شوند . برای پوشش استخر در این موارد از نورگیر حبابی یا نورگیر سقفی شبیه به سقف حیاط خلوت بهره برداری می شود. طراحی استخرهای روباز که در حیاط قرار دارند دارای تفاوت های کوچکی هستند. انواع سقف های ثابت و متحرک برای پوشش استخر اجرا شدنی می باشند.

 

مزایای سقف و پوشش استخر در باغ ها و ویلا ها

صرف نظر از اینکه سازه استخر از چه جنسی باشد  باید جهت محافظت از استخر و بهره گیری مطلوب از آن اقداماتی را انجام داد. به طور معمول  در بسیاری از مجتمع های مسکونی و علی الخصوص باغ ها و ویلاهای خانوادگی استخر به عنوان یک رکن اصلی برای ساکنین طراحی می شود. به همین دلیل  باتوجه به اینکه شنا کردن در اینگونه استخرها در هوای گرم تابستان آسان و ممکن بوده ولی در هوای سرد زمستان استفاده از آن ها سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود بنابر این  احداث سقف برای استخرهای شنا این ناممکن را ممکن کرده و موجب خاطری آسوده حین استفاده از استخر می گردد. از مزای بهره برداری از پوشش متحرک استخر بدین صورت است :

  • ضد ضربه و مقاوم در برابر شکستگی
  • امکان استفاده در تمامی فصول سال
  • سازگار در شرایط جوی گوناگون
  • خصوصی سازی محیط استخر
  • حفظ دمای آب و کاهش سرعت تبخیر آب
  • کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری از استخر
  • انتقال نور مناسب به داخل محیط
  • جلوگیری از تابش اشعه مضر uv خورشید

 

سبک های مختلف سقف بازشوی استخر

برای طراحی و ساخت یک سقف متحرک برقی استخر سبک ها و نمونه های مختلفی موجوذ است  که انتخاب آن هم بسته به سلیقه مشتری و هم بسته به مکان استخر دارد. طرح های مختلف از جمله سقف تخت، سقف شیبدار، سقف شیروانی، سقف هلالی و سقف های منحصربفرد و...  در پوشش متحرک استخر وجود دارد  که تیم فنی سایه سازان طبق سلایق مشتریان عزیز آن را طراحی و اجرا می کند.

 

سایبان استخر پلی کربنات

 

نحوه حرکت سقف متحرک

پوشش های استخری متحرک را به صورت ریلی و با شیوه ای خاص طراحی می شوند. برای حرکت سقف بر روی ریل مخصوص، نیاز هست  تا تجهیزات مناسب در محل نصب گردد. این سقف متحرک به شکل ریلی با دست یا موتورحرکت می نماید. پوشش های متحرک سقفی، جمع شونده بوده  و برای استخرهای روباز طراحی و اجرا می گردند. پوشش های اتوماتیک و برقی امکان استفاده از استخر را در طول سال بوجود آورده اند. بخش سقف و دیوارها متحرک بوده  به این ترتیب در واقع هم زمان امکانات  استفاده از دو استخر روباز و سرپوشیده را با هم خواهید داشت. به این پوشش های شکیل ” کاور استخری” هم می گویند. شما می توانید برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید 09123688189

 

انواع روکش استخر متحرک

با انتخاب دستگاه جمع کننده روکش استخر مناسب و به سلیقه خود، هنر و زیبایی را به محیط اطراف استخر خود ببخشید. دستگاه های جمع کننده ثابت فلزی این دستگاه در عرض استخر به صورت ثابت نصب می گردند  و به وسیله دسته روکش را به دور خود جمع می نمایند و به طور کل ضد زنگ زدگی می باشد.

– دستگاه جمع کننده متحرک آلومینیومی: دستگاه آلومینیومی چرخ دار که متناسب با عرض استخر تولید می گردد و در مواقعی که به آن نیازی نیست قابلیت جابه جایی از کنار استخر را دارد.

– دستگاه جمع کننده متحرک فلزی ضد زنگ: این دستگاه نیز مانند نمونه قبلی قابلیت جابه جایی دارند با این تفاوت که از فلز ضد زنگ غیر از آلومینیوم  تولید می شوند.

– دستگاه جمع کننده به همراه سکو نشیمن: روی دستگاه جمع کننده سکوی نشیمن چوبی ساخته می شود که علاوه بر مخفی نمودن دستگاه و روکش، نشیمنگاهی زیبا برای شما می سازد.

 

چرا برای استخرهای روباز از پوشش متحرک استفاده کنیم؟

تصور کنید در حالی که بر سقف متحرک و شیشه‌ای استخر روباز شما قطرات باران در حال بازی می باشند؛ یا در روزهای سرد سال که برف فضای بیرون را پوشانده، شما می ‌توانید در محیطی گرم، آرام و امن، در استخر روباز خود شنا نمایید و این ویژگی تنها با استفاده از پوشش استخر قابل لمس می باشد.

متاسفانه در گذشته بسیاری از استخرهای روباز، به علت دارا نبودن از این  امکانات تنها در فصول کوتاهی از سال قابلیت بهره برداری داشتند ولی امروزه تکنولوژی طراحی سازه‌ های متحرک، این اجازه را به مهندسان و طراحان داده  تا طرحی ویژه برای تبدیل استخرهای روباز و فصلی به استخرهای چهار فصل داشته باشند.از مزایای این ویژگی تنها برای استخرهای روباز شخصی نیست،  بلکه استخرهای تجاری و عمومی نیز می ‌توانند برای استفاده دائمی از امکانات مجموعه خود، از پوشش متحرک استخر استفاده نمایند و به رشد و بهبود کسب ‌وکار خود بیافزایند.

 

سایبان  ثابت استخر

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

متریال بکار رفته در سقف استخر متحرک

همانطور که می دانید سقف متحرک استخر از پروفیل های آلومینیومی، پوشش ورق پلی کربنات، ریل های آلومینیومی با قالب مخصوص اکستروژن، چرخ های پلی آمید و پیچ و مهره های استیل طراحی و تولید می گردند که به خوبی  در برابر رطوبت مقاوم می باشند.

پوشش ورق پلی کربنات موجود در سقف متحرک استخر به علت برخورداری از  دو لایه ، دارای انتقال حرارت بسیار پایین می باشند که پس از پوشش می توان در دمای زیر صفر درجه از شنا در آب گرم لذت برد.

پوشش ورق پلی کربنات چند جداره سقف متحرک استخر دارای لایه ضد UV به ضخامت 50 میکرون می باشد  که از عبور اشعه های مضر خورشید جلوگیری می نماید .همچنی از نظر ضخامتی  در ضخامت 806 ، 10 ، 12 ، 14 و 16 میلی متر تولید می گردند. این پوشش دارای قابلیت عبور نور به میزان 86 درصد را دارند و در محدوده دمایی وسیعی از 40- تا 120 درجه سانتی گراد کاربرد دارند ، در برابر اغلب مواد شیمیایی و حلال ها مقاوم بوده و از مقاومت صد برابر در مقابل شیشه با ضخامت یکسان برخوردار می باشند.

طیف رنگ های استفاده شده  در ساخت سقف متحرک استخر دارای هیچ محدودیتی نمی باشد  و انتخاب رنگ با مشتریان خواهد بود.  بنا به درخواست مشتریان از ورق های با کیفیت های متفاوت نیز می توان بهره برداری نمود.

 

سایه بان

پوشش متحرک استخر نیز خود نوعی سایبان به حساب می آید، زیرا سایبان وسیله ای است که نور خورشید را کنترل می کند و لذا با استفاده سایبان استخر یا همان پوشش متحرک استخر می توان نور ورودی و نیز دیگر عوامل نظیر هوا و گرد و خاک و مزاحمت پرندگان را کنترل نمود. داشتن یک سایبان زیبا در محوط استخر شما میتواند زیبایی و کارایی آن را افزایش دهد.

 

محوطه استخر چیست؟

ممکن است  فضای استخر شما به هر نحوی در دید مستقیم یا غیر مستقیم همسایگان باشد و یا در معرض ریزش برگ درختان و یا گرد و غبار داخل استخر باشد اینجاست که پوشش استخر نیاز اساسی استخر ما میشه.  اما میدونی چیه؟  محوطه استخر فضای استخر شما را حتی ایمن تر میکنه و استخر شما را از خطرات خارجی نیز مصون نگه می داره

 آنها دقیقاً همان چیزی هستند که از نامشان پیداست.  آنها بسیار بیشتر از یک حصار هستند.  آنها سازه هایی هستند که در واقع استخر را در بر میگیرند ، معمولاً در صفحات بزرگ شیشه ای یا پلی کربنات.

 پانل ها توسط تیرهای فلزی که معمولاً از آلیاژ آلومینیوم درجه یک ساخته می شوند ، به هم چسبیده اند.  در برخی از محوطه های سطح بالاتر از چوب برای قاب استفاده می شود.  نتیجه نهایی چیزی شبیه به دهلیز است که نور خورشید را به میزان زیادی وارد می کند ، بر خلاف پوشش استخر ، کلاه فرنگی یا مانع دیگری که ممکن است بر روی استخر قرار دهید.

 

مزایای محوطه استخر

 آیا واقعاً نیاز دارید که استخر خود را محصور کنید نه اینکه فقط حصاری را در اطراف آن قرار دهید؟  شاید نه.  اما محوطه استخر مزایای بی شماری را ارائه می دهد که نمی توانید از حصارها بدست آورید.

ایمنی

 ممکن است در فکر نصب حصار استخر برای اطمینان از ایمنی فرزندان خود و دیگر بچه های همسایه باشید. اما میدونی چیه؟  بچه ها سخت کوش هستند و بسیاری از آنها با حصاری که برای صعود به عنوان یک چالش تلقی می شوند ، متوقف نمی شوند.

 اما محوطه استخر؟ برای وارد شدن به محوطه استخر نمی توانند از بالای آن وارد شوند و می توانید یک قفل خوب روی درب قرار دهید.  زنگ هشدار استخر را اضافه کنید - در هر صورت - مطمئن شده اید که بچه ها و حیوانات خانگی بدون نظارت شما نه میتوانند وارد و نه میتوانند خارج از محوطه استخر شوند.

حریم خصوصی

 مطمئناً پانل های محوطه استخر شفاف هستند ، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از حریم خصوصی در منطقه استخر برخوردار شوید.  می توانید  پانل ها را سایه دار نصب کنید تا چشم کنجکاو همسایه ها را دور نگه دارید.

 یا می توانید پنل های رنگی نصب کنید ، نصب آن آسان است و هم حریم خصوصی و هم زیبایی را ارائه می دهد.

حفاظت از استخر

 هر چند وقت یکبار مجبورید از استخر خود برگ ، شاخه ، حشرات مرده و بقایای دیگر را خارج کنید؟  هفتگی؟  روزانه؟  خوب ، کفگیر برگ را هنوز دور نیندازید زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است مفید باشد. اما  پوشش محوطه استخر به این معنی است که مقدار زیادی آوار در استخر شما کاهش می یابد ، که به معنی کار کمتر  و تمیزی بیشتر است.

استفاده در تمام فصول

 پوشش استخرها اساساً استخرهای سرپوشیده ایجاد می کنند. آنها همچنین گرما را به دام می اندازند و استخر شما را گرمتر و راحت تر در هوای سرد نگه میدارد، بنابراین می توانید از شنا در پاییز یا شاید حتی زمستان لذت ببرید

کاهش تبخیر

دلیل شماره یک برای از دست دادن آب در استخر، تبخیر است.  آب به هر حال بخار می شود ، اما یک استخر در فضای باز به دلیل باد سریعتر آب خود را از دست می دهد.  پوشش استخر باد را از معادله حذف می کند ، به این معنی که شما مجبور هستید آب استخر را کمتر جایگزین و متعادل کنید ، که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

کاهش اشکالات

 شما استخر خود را دوست دارید.  اما زنبورها ، پشه ها ، اشکالات آب ، قورباغه ها و دیگر موجودات زیتونی مزاحمت هایی را ایجاد می کنند که ترجیح می دهید از استخر خود استفاده نکنید.

 شما همچنان مگس گاه به گاه یا حشرات مزاحم دیگر را در منطقه استخر خود خواهید دید ، درست مانند خانه خود. اما شما قادر خواهید بود در آرامش شنا کنید بدون اینکه نگران حشرات و جانوران مزاحم باشید.

شنای شب 

 آیا عاشق شنا در شب هستید ، اما از کمبود نور متنفرید؟  مطمئناً می توانید چراغ های استخر را نصب کنید ، اما گاهی اوقات نصب و تعویض چراغ ها در زیر خط لوله می تواند دردسر بزرگی باشد.

 در عوض ، چراغ های رشته ای را در امتداد تیرها روی استخر روشن کنید.  نور بیشتری خواهید داشت ، می توانید از شنای شبانه خود لذت ببرید و نگران انجام کارهای تعمیر و نگهداری در زیر آب نباشید.

افزایش ارزش املاک

 این یکی کمی مبهم است  گاهی اوقات استخرها به ویژگی ها ارزش می دهند. و فضا را خاص تر و خصوصی تر و مدرن تر جلوه میدهند

 همچنین ، برخی از خریداران خانه استخر را به عنوان یک  ویژگی می دانند ، حتی اگر محصور باشد. بنابراین اگر قصد دارید خانه خود را در آینده بفروشید ، میتوانید با ایجاد پوشش استخر نتیجه بهتری در فروش بگیرید.

زیبایی شناسی

 محوطه استخرها از ساختارهای فلزی و پلی کربنات بسیار اساسی گرفته تا نمایشهای زرق و برق دار که شایسته قرار گرفتن در کوچکترین محله ها هستند.

 بسته به بودجه شما ، ممکن است بتوانید یک بهشت ​​واقعی در اطراف استخر خود ایجاد کنید.  اما حتی اگر در مورد یک محوطه ابتدایی تصمیم بگیرید ، گزینه های تزئینی بیشتری مانند سایه پنجره ، فیلم پنجره طرح دار ، گیاهان آویزان و سایر مواردی که یک استخر روباز نمی تواند در آن جا دهد به شما می دهد.

ذخیره سرمایه

 خوب ، بله ، محوطه استخر می تواند کمی گران باشد ، به خصوص اگر یک مدل فانتزی تر تهیه کنید.  اما ممکن است بتوانید حداقل برخی از این پول را به چند روش پس بگیرید.

 کاهش تبخیر به این معنی است که باید کمتر آب را جایگزین کنید ، که به شما امکان می دهد در قبض آب خود استراحت کنید.  همچنین به این معنی است که کمتر مواد شیمیایی کمتری به آب اضافه کنید ، بنابراین هزینه کمی از جیب شما  بیرون میرود. و البته امنیت که خودش قیمت ندارد و با افزایش امنیت و ایمنی که پوشش استخر ارائه می دهد این نیاز اساسی نیز مرتفع می شود.

 

محوطه استخر

 

پوشش متحرک استخر آغاز یک رویا

ما در مجموعه سایه سازان آوید  برای تحقق بخشیدن رویای شما آماده می باشیم . تنها کافی است با کارشناسان ما تماس گرفته تا از مشاوره آن ها بهره مند شوید و با توجه به ویژگی ‌های مدنظر، بودجه در نظر گرفته شده و شرایط محل نصب سازه، بهترین پیشنهادات را به شما ارائه می نماییم  همچنین لازم به ذکر می باشد که  این مجموعه در تولید انواع سایبان ماشین، سایبان اداری، سایبان ویلا و... نیز فعالیت دارد و به بهترین نحوه آن ها را تولید و اجرا می نماید.

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

 

برچسب ها : خرید پوشش استخر,تاریخچهاستخر,کرج,استخرکرج,ساختاستخر کرج,استخرباغ,استخرویلا,متریالاستخر,پلیکربنات,ایمنیاستخر,نحوهپوشش استخر,شنادر استخر,روکشاستخر


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN