09123688189
  • 2

سایبان پارجه ای

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/11/25 3:1:51

سایبان پارچه ای

در سایبان های اجرا شده توسط شرکت سایه سازان آوید بصورت کاملا تخصصی از پارچه پلی استر با روکشPVC برای پوشش سایبان استفاده شده اند. کیفیت و نوع پارچه مصرفی برای ساخت سایبان  پارامتر مهمی در تعیین قیمت سایبان پارچه ای است به نحوی که هرچه برند پارچه معروفتر باشد پارچه دارای مقاومت کششی بالاتر ، گرم بیشتر و عمر و استحکتم بالاتری است و به تبع آن هزینه تمام شده سایبان بالاتر خواهد رفت. لزوما استفاده از پارچه های کششی با مقاومت بسیار بالا برای سازه های چادری که ابعاد نسبتاً محدودی دارند و تحت نیروهای خاص سازه ای قرار نمی گیرند به معنای بهتر شدن کیفیت سازه نمی باشند. پارچه های با توانایی تحمل کشش بسیار بالا به طور خاص برای سایبان چادری که از نظر ابعاد بسیار بزرگ تر از سازه های پیش طراحی شده هستند. مورد استفاده قرار می گیرند. 

توجه به نوع پارچه ، کیفیت ، عمر پارچه سایه بان در هنگام خرید حائز اهمیت است. در هنگام انتخاب پارچه باید به میزان تابش آفتاب ، بارش برف و باران در منطقه ی مورد نظر حتما توجه کنید. انواع پارچه شامل : پارچه برزنتی ، پارچه پی وی سی ، پارچه سازه کششی و .. می شود. 

اولین نکته ای که در هنگام خرید سایه بان باید دقت کنید کیفیت سازه آن می باشد چراکه میخواهید به مدت طولانی از آن استفاده نمایید. سازه سایه بان شامل : بازو و مفصل، تنظیم کننده شیب ، پایه دیواری و سقفی ، درپوش انتهایی ، خلاص کن دستی، نوع و کیفیت رنگ و .. می شود.

سایبان پارچه ای به نحوی طراحی شده است تا علاوه بر اینکه پناهی برای مقابله با آفتاب در فضای بیرونی ساختمان باشد به عنوان یک المان معماری نیز دیده شود. این سایبان ها با رویکرد دکوراسیون مدرن محیط های فضای باز طراحی شده و طرف نظر از نقش سایبانی آن به تنهایی المان دکوراسیون مدرن می باشد.

سایبان پارچه ای

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

فرم و جنس پارچه سایبان

هر چه ابعاد سایبان بزرگتر شود و یا به سمت طراحی فرم های خاص برویم. نیاز است تا از پارچه های کششی با قدرت مقاومت کششی بیشتر و گرم بالاتر استفاده گردد. هر میزانی که  پارچه کیفیت بالاتری داشته باشد و از برند معتبرتر و وزن بیشتری داشته باشد. قیمت آن بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال پارچه کششی فراری فرانسه و مهلر آلمان بالاترین قیمت را دارا می باشند. و پارچه های ورسایدگ آلمان و پاره های کره ای و ترکیه که به عنوان پارچه های اروپایی شناخته میشوند و srf  هند به عنوان پارچه های کششی با قیمت مناسب تر در نظر گرفته می شوند و پاره های چینی و برند های متفرقه برای اجرای پروژه به هیچ عنوان توصیه نمیگردد.

سایبان پارچه ای

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

کاربرد های سایبان پارچه ای

امروزه از فضاهای بیرونی ساختمان برای کارهای معمول زندگی و یا استراحت استفاده می شود. برای رستورانها ، کافه ها ، هتل ها و مدارس استفاده از سایبان برای استراحت و محافظت اشخاص در برابر آفتاب و اشعه فرابنفش خورشید ضروری می باشد.

خودرو یکی از دارایی‌های مهم و با ارزش افراد به شمار می‌رود و نگهداری صحیح آن برای تمامی افراد اهمیت زیادی دارد.امروزه بسیاری از آپارتمان ها، منازل ویلایی و ساختمان‌های اداری و تجاری فاقد پارکینگ هستند. پیدا کردن محل مناسبی برای پارک خودرو یکی از چالش‌های مهمی است که بسیاری از افراد دارای خودرو همواره با آن مواجه می‌شوند. 

سایبان پارچه ای

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

اندازه سایه بان 

نکته ی دیگری که برای خرید سایه بان باید به آن توجه کنید اندازه گیری سایبان است. در زمان اندازه گیری باید به میزان بازشو و عرض سایه بان دقت کنید زیرا سایه بان ساخته شده براساس ابعاد و اندازه ی شما انجام می شود. عرض سایه بان معادل اندازه ی عرض مکان مورد نصب در نظر گرفته می شود و استاندارد میزان بازشو حداکثر تا 5 متر می باشد. همین حالا اندازه گیری کنید و اندازه ها را در فرم سفارش برای ما ارسال کنید.

سایبان چادری

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

 

همچنین بخوانید: مقاله انواع پارچه

 

میزان برف پذیری سایبان پارچه ای

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایبان پارچه ای تعیین نیروهای وارده به سازه خواهد بود ، مطمئنا بار برفی که در شهر تبریز بر روی یک سازه پارچه ای وارد می شود با بار برف در شهر یزد از نظر نیرو متفاوت خواهند شد و طراحی های پروفیل های سازه و جنس پارچه فرق خواهد داشت. به همین شکل میزان نیروی باد وارده بر یک سایبان روفگاردن بر روی طبقه بیستم یک برج در تهران با سایبان داخلی باغ یک ویلا در شمال کشور بسیار متفاوت خواهد بود.

این تغییرات در میزان بار وارده که بیشتر وابسته به موقعیت جغرافیایی منطقه و محل ساخت سازه می باشد. بر روی قیمت اعلامی از سوی شرکت ها بسیار اثر گذار خواهد بود. 

 

 کیفیت سایبان چادری

کیفیت متریال های مورد استفاده در سایبان چادری که به عنوان آلاچیق، پارکینگ پوشش رستورانی، سایبان استخر و... است بر روی قیمت سایبان اثر خواهد گذاشت، زیرا هر چه مواد اولیه مورد استفاده در ساخت سایبان پارچه ای با کیفیت تر باشد قیمت سایبان پارچه ای بالاتر می رود. شرکت سایه سازا ن آوید در مشاوره رایگانی که در زمینه قیمت سازه های چادری به کارفرمایان می دهد طرح ها و متریال های متفاوتی را به آنها پیشنهاد می دهد که این سبب می شود دست کارفرمایان در انتخاب بازتر بوده و در نهایت یکی از این متریال ها را بنا به بودجه مدنظر خود می توانند انتخاب نمایند. 

امکان نورپردازی و قابلیت جابجایی بالای سازه کششی از جمله مزیت هایی است که استفاده از این سازه ها را در استیج ها و نمایشگاه ها بسیار متداول کرده است. فرم های قابل استفاده در غرفه های فضای بسته و استیج ها به دلیل محدود شدن بارهای وارده به سازه بسیار متفاوت می باشد بطوری که قابلیت اجرای انواع فرم های پیچیده معماری از طریق سازه پارچه ای وجود خواهد داشت. فرم های استاندارد پیشنهادی برای دکوراسیون داخلی شامل فرم شید، فالکون و اینورس می باشد. اگرچه سایر فرم های سازه چادری نیز قابل طراحی و اجرا هستند. 

چرا بیشتر سایبان ها سفید رنگ هستند؟ 

سفید بودن رنگ پارچه این امکان را به طراحان و معماران می دهد تا بتوانند با استفاده از LED های با قابلیت تغییر رنگ بر روی پارچه سفید اقدام به نورپردازی نمایند و بسته به نیاز محیط و در جهت جلب توجه و یا زیبایی رنگ کلی غرفه را بتوانند در هر لحظه عوض کنند.

 مزیت رنگ سفید امکان نورپردازی است ، این پارچه ها همانند یک پرده سینمایی قابلیت نمایش پخش تصویر بر روی خود را دارند که برای تبلیغات بسیار مفید و کاربردی خواهند بود. همچنین نسبت پارچه‌ی سفید قابلیت پخش نور  دارد که در بخش نورپردازی به تفصیل توضیح داده شده است. پارچه های رنگی به علت افزودنی هایی که به آن اضافه می شود خواص خود را در پخش رنگ از دست خواهند داد.

رنگ سفید برای سایبان های پارچه ای به رنگی متداول بدل گشته است ، انتخاب رنگ سفید برای سازه دلایل مختلفی دارد که شامل دو بخش مزایای پارچه سفید و محدودیت های پارچه رنگی می شوند. 

مزیت دیگر رنگ سفید نسبت به پارچه کششی رنگی عایق گرمایی بودن آن است همانطور که در تابستان اجازه عبور گرما از روی خود به زیر سازه را نمی دهد در فصل سرما هم مانع از انتقال سرما به زیر سایه بان می شود و به عنوان یک عایق گرمایی مانع از هدر رفت گرمای تولیدی می گردد و محدوده زیر سایبان را در زمستان گرمتر نگه می دارد.

رنگ سفید کمترین میزان جذب نور خورشید و بالاترین میزان در بازتابش گرما از سطح خود دارد، برای سایبان چادری که اغلب در فضای باز استفاده می شوند و بخصوص غرفه نمایشگاهی که مراجعین زیادی دارد ، خنک بودن آن اهمیت بسیار زیادی در کیفیت استفاده کارفرما از سازه کششی دارد. هر چه محیط زیر سقف سایه بان چادری غرفه نمایشگاهی خنک تر و مطبوع تر باشد حس رضایت مندی در مخاطبین بالاتر خواهد بود. 

رنگ سفید برای پارچه های PVDF یک رنگ استاندارد می باشد. رنگ بندی در پارچه  بسیار محدود می باشد زیرا مشتری کمتری دارند. در صورت درخواست رنگ خاص باید در کارخانه پارچه طراحی، رنگ آمیزی و تولید گردد. به علت خواص شیمیایی رنگ دانه های اضافه شده به پوشش فوقانی لایه پارچه در مرحله جوش باید از رنگ روی آن محافظت گردد. به این دو دلیل هزینه کار با پارچه افزایش می یابد. تعمیرات پارچه رنگی نیز دشوار می باشد و محل اتصال پارچه ها باید دستی باز و تعمیر شوند و امکان استفاده از دستگاه وجود ندارد.

سایبان پارچه ای

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با سایه سازان آوید تماس بگیرید

09123688189

قیمت و هزینه سایبان 

مدرن بودن طراحی سایبان امکان ترکیب ساده و زیبای آن با سایر مبلمان های مدرن فضای باز را به سادگی میسر ساخته است. قیمت سایبان پارچه ای سفارشی بر اساس متراژ واحد سایه بر روی زمین می باشد. به عبارتی دیگر متراژ فضای پوشش داده شده توسط سایبان به عنوان متراژ واحد کار در نظر گرفته می شود. در سازه های پارچه ای تمامی پارامترهای مربوط به هزینه به یکدیگر وابسته می باشند.در سازه های پیش ساخته پروسه فرایند طراحی یکبار انجام می شود. و می تواند چندین بار پروژه را بصورت تیپ ساخت ولی در مورد سازه سفارشی با توجه به ابعاد فضای شما تمامی محاسبات از ابتدا صورت می گیرد. و علاوه بر نیاز  به صرف زمان توسط تیم طراحی و مهندسی هزینه طراحی نیز به پروژه اضافه خواهد شد.

بخشی از هزینه های بالاسری نیز به فرم های سفارشی اضافه خواهد شد. مانند : پلات ، طراحی استفاده از اتصالات سفارشی ، تهیه مجدد نقشه های پلات دوخت پارچه ، نحوه نمایش اتصالات سازه ای و … .

 

برچسب ها : سایبان پارچه ای -سایبانچادری -سایبانغشا چادری -سایبانکششی-سایبانخودرو -سایبانپارکینگ


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN