09123688189
  • 2

سایبان کولر آبی

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/7/18 9:8:43

سایبان کولر چیست؟

مقدمه

به دلیل اینکه کولر های آبی اغلب در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارند راندمان قابل قبولی ندارند. یک سایه بان مناسب می تواند راندمان کولر را حداقل به میزان 20% افزایش داده و باعث صرفه جویی در آب و برق مصرفی کولر شده و خنکی مطلوب تری ارائه می دهد. چنانچه حس می کنید در روز های گرم تابستان کولر آبی منزل و یا محل کار شما راندمان و خنکای کافی را فراهم نمی کند، این سایه بان می تواند با ایجاد سایه بر روی کولر ، درجه حرارت باد خروجی را تا 7 درجه کاهش داده و موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق و افزایش راندمان کولر شود. علاوه بر این با نصب این سایه بان و کاور سایر لوازم خانگی دیگر نیازی به قرار دادن سنگ و تخته و چوب و.... بر روی کولر نبوده و به زیبا سازی پشت بام شما نیز کمک می کند.

سایه بان سایه سازان آوید از جنس توری های مخصوص با تراکم 80% ساخته شده و طوری طراحی شده که احتیاج به سوراخ کاری و جوشکاری نداشته و نصب آن فوق العاده راحت و ساده می باشد. علاوه بر این دیگر نیازی به قرار دادن سنگ و تخته و... برروی کولر نبوده و به زیبا سازی پشت بام نیز کمک می کند.

 

سایبان کولر، برای چه نوع کولرهایی لازم است؟

اگر نمی‌دانید کولر شما نیاز به سایبان دارد یا خیر کافی است چهار مورد زیر را مطالعه کنید. اگر کولرتان مشمول یکی از موارد زیر بود باید به فکر تعبیه سایبان باشید.

-تقریبا همه کولرهای گازی و آبی که در پشت بام و یا تراس خانه‌ها نصب می‌شوند.

-کولرهای آبی که ساعات زیادی از روز، در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می‌گیرند. تابش مستقیم آفتاب روی کولرهای آبی، موجب تبخیر سریع‌تر آب و فرسایش کولر آبی می‌شود.

-پنل خارجی کولر گازی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد. آفتاب مستقیم باعث فرسایش و خرابی زود هنگام کندانسور کولرهای گازی خواهد شد.

پس اگر می‌خواهید سالیان سال از کولرتان استفاده بهینه کنید، استفاده از سایبان برای هر دو نوع کولرهای آبی و گازی توصیه می‌شود.

سایبان برای کولرهای آبی و گازی چه مزایایی دارد؟

قرار گرفتن کولر آبی و یا کولر گازی در سایه مزایای زیادی دارد از جمله:

مصرف برق کاهش پیدا خواهد کرد (۲۶% مصرف برق خانه‌ها برای سیستم‌های سرمایشی مثل کولرهای آبی و گازی است).

یعنی استفاده از سایبان، تقریبا ۲۰ % میزان برق مصرفی را کاهش می‌دهد.

مصرف آب کولر آبی کاهش پیدا می‌کند (هر کولر آبی، حدود ۲۰۰ لیتر روزانه آب مصرف می‌کند)

سایبان مصرف آب را هم تا  ۲۰% کاهش می‌دهد. یعنی تنها با نصب یک سایبان قبض آب و برقتان کاهش ۲۰ درصدی خواهند داشت و علاوه بر فواید زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی،  به اقتصاد خانواده نیز کمک می‌شود.

تابش مستقیم آفتاب، در ساعاتی از روز، بدنه فلزی کولر را به شدت داغ خواهد کرد و تبخیر آب رو بیشتر خواهد کرد.

سایبان باعث می‌شود کولرتان دیرتر فرسوده شود. دلیل این موضوع از دو جهت قابل بررسی است:

سایبان باعث می‌شود شما نیاز به روشن کردن دور تند کولر آبی نداشته باشید.

سایبان باعث می‌شود، از درجه‌های بسیار پایین و متوسط کولر گازی استفاده کنید و  میزان کارکرد کولر کاهش پیدا کند.

کاهش کارکرد کولر، منجر به افزایش طول عمر آن خواهد شد و اجزای مختلف کولر دیرتر کهنه و فرسوده خواهد شد.

سایبان کولر، قیمت چندانی ندارد، اما تاثیرات زیادی در استفاده بهینه ایجاد می‌کند.

نصب سایه‌بان چندان دشوار نیست.

نصب سایبان کولر یا آفتاب گیر کولر شاید در نظر اول یک کار غیر ضروری برای آماده کردن کولر جهت استفاده باشد. اما خوب است بدانید نصب سایبان کولر آبی در دسته مواردی قرار دارد که در نحوه عملکرد کولر در ظهر‌های تابستان تاثیر فراوانی دارد. اگر تصمیم دارید که کولر آبی ساختمان یا کولر گازی را مجهز به نصب سایبان کولر کنید، برای انتخاب یک فرد متخصص در این زمینه بهتر است از افراد مطلع کمک بگیرید.

علاوه بر این موارد، امکان انتخاب یک متخصص برای نصب سایبان، شما را در انتخاب یک فرد کاربلد برای نصب سایبان کولر کمک می‌کند.

 

مصرف آب کولر آبی چقدر است؟

قاعدتا با توجه به ظرفیت کولر، اینکه کولر آبی ۳۵۰۰ داریم یا ۶۰۰۰ مصرف روزانه آب کولر آبی متفاوت است. عوامل زیر هم در مصرف آب کولر آبی تاثیر دارند:

دمای محیط

میزان استفاده

 

راندمان کولر

به طور میانگین تخمین می‌زنند هر کولر آبی روزانه ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند. بعضی‌ افراد نیز معتقدند متوسط مصرف آب کولر در شبانه روز بین ۴۰۰-۶۰۰ لیتر است و در این خصوص اتفاق نظر وجود ندارد اما یک چیز کاملا مشخص است و آن این است که طراحی کولر آبی به لحاظ مصرف آب بهینه نیست. برای بهینه کردن مصرف آب کولر باید حتما سری نکات مطرح شده درباره راه اندازی کولر آبی بزنید. رعایت این موارد می‌تواند تا ۳۰% مصرف آب کولر را کم کند. به‌عنوان مثال استفاده از سایبان کولر یکی از راه‌های موثر در کاهش مصرف آب کولر است.

انواع سایبان کولر آبی

اگر با خواندن مزایای این راهکار ساده، مایل به استفاده از سایبان کولر شدید، شاید بد نباشد با انواع آن آشنا شوید.

دسته‌ای از سایبان های کولر، ورقه‌هایی پلاستیکی از جنس پلی کربنات هستند:

این ورقه‌ها، قدرت خم‌شدگی دارند و می‌توان آنها را همانند شیروانی روی کولرهای آبی و یا گازی نصب کرد.

این ورقه‌ها، در برابر سائیدگی و باد و آب و آفتاب، مقاوم هستند.

وزن بسیار کمی دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند.

 

نوع دیگر سایبان‌های کولر، از جنس درب کرکره‌‌ای مغازه‌ها هستند:

بهترین جنسی که برای سایبان می‌توان استفاده کرد، تیغه‌های آلومنیومی هستند. این تیغه‌ها، توخالی هستند و وزن چندانی ندارند. اما نسبت به دسته اول، سنگین‌تر و گران‌تر هستند.

 

دسته‌ای از سایبان‌های کولر از جنس پارچه‌های چادرهای مسافرتی هستند:

این پارچه‌های برزنتی ضد آب هستند.

برزنت برای مانایی خوب روی کولرها، نیاز به میله‌های فلزی دارد تا پارچه روی آن سوار شود.

سایبان حصیری کولر یکی از انواع مختلف سایبان برای نصب بر روی کولر‌های مختلف است. جنس چوبی حصیر در خنک نگهداشتن کولر و همین طور ممانعت در نفوذ نور خورشید بر روی کولر تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این به دلیل سبک بودن فشاری بر روی بدنه کولر وارد نمی‌کند. سایبان حصیری کولر تا حد زیادی نقش یک آفتاب گیر کولر را مخصوصا در روی پشت بام ایفا می‌کند.

مزایای آفتابگیر کولر به طور خلاصه شامل موارد زیر می باشد:

کاهش مصرف آب تا 35 درصد

کاهش مصرف برق تا 50 درصد

افزایش خنکی تا 50 درصد

افزایش عمر کولر تا 40 درصد

 

تاثیر نصب سایبان برای کولر آبی و یا کولر گازی

همان طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، نصب سایبان بر روی کولر تا حد زیادی در بهینه‌سازی مصرف انرژی در کولر موثر است. اما سایه بان کولر در موارد دیگری هم موثر است که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم.

نصب سایبان بر روی کولر انتقال باد خنک به ساختمان را بهبود بخشیده و نیاز افراد به قرار دادن کولر در دور تند و بالا رفتن هزینه مصرف برق را کاهش میدهد.

از آنجایی که تابش مستقیم آفتاب بر روی کولر باعث تبخیر سریع آب می‌شود، پس نصب سایه بان کولر در کاهش مصرف آب هم موثر است.

هنگام استفاده از سایه بان کولر، شما دیگر نیازی به استفاده از دور تند کولر ندارید، پس فرسایش کولر هم به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

استفاده از سایبان کولر آبی، از فرسایش و از بین رفتن قطعات و اجزای کولر جلوگیری می‌کند، به خصوص مانع از خرابی و زنگ زدگی بدنه کولر می‌شود.

سایبان کولر مانع از نشستن برف و باران روی آن شده در نتیجه بدنه آن سالم خواهد ماند.

 

 

بهترین جنس پارچه برای سایبان کولر آبی

اگر سایبان پاراچه‌ای استفاده می‌کنید، بهتر است سایبان کولر آبی را از جنسی انتخاب‌‌‌ کنید که ضد آب و ضخیم باشد. معمولا از جنس برزنت برای اینکار استفاده‌‌‌ می‌کنند تا درزها و خروجی‌‌های هدر رفت باد را پشتیبانی کند و مانع از خروج خنکی کولر شود.

از فایده‌های دیگر برزنت این است که از ورود گرد و غبار و باران به داخل کولر و منزل شما جلوگیری‌‌‌ می‌کند و بنابراین هوای پاک‌تری به منزل شما وارد‌‌‌ می‌شود. سایبان کولر آبی مناسب مانع از نشستن برف و باران بر روی بدنه کولر‌‌‌ می‌شود و بدنه کولر زنگ نمی‌زند و عمرش بیشترمی‌شود. این سایه‌بان کولر در کاهش ورود نویز و آلودگی صوتی به داخل منازل نیز موثر است.

 

قیمت سایبان کولر آبی و گازی

بسته به نوع سایبانی که انتخاب می‌کنید، قیمت‌های مختلفی برای سایه‌بان‌های کولر در بازار خواهید یافت.

اگر از دسته اول استفاده کنید، باید بدونید قیمت این سایبان‌ها، از ۱۴۰ هزار تومان شروع می‌شوود که اندازه آن برای کولرهای بزرگ، ۲*۱.۵ متر است.

قیمت سایبان برای کولرهای گازی استفاده نیز از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت سایر موارد اشاره شده، به صورت دقیق در بازار معلوم نیست.

 

 

نصب سایبان کولر را به متخصصش بسپار

نصب سایبان کولر از دسته خدماتی است، که در کنار سرویس کردن کولر آبی بر روی مصرف بهینه کولر تاثیر مستقیم دارد. با نزدیک شدن به ماه‌های گرم سال، نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی مثل انواع کولر بیشتر حس می‌شود. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از روشن کردن کولر آبی باید مورد توجه قرار گیرد؛ نصب سایبان کولر بر روی کولرهای قرار گرفته در معرض مستقیم نور خورشید، در جایی مثل پشت بام است.

برای نصب سایبان کولر آبی در قسمت تماس با ما امکان ایجاد ارتباط با افراد متخصص و کاربلد در این زمینه با ثبت سفارش در سایت وجود دارد. استعلام رایگان قیمت نصب سایبان کولر آبی نیز در این حالت برای مشتریان و کاربرانی که ثبت سفارش کرده اند ایجاد شده و می‌توانند با شرح خدمات در خواستی برای افراد متخصص در این زمینه، بهترین فرد را برای نصب سایه بان کولر انتخاب کنند. 

سایه سازان آوید به منظور ارتباط آسان و سریع بین متخصصین نصب سایبان کولر و مشتریانی که برای دریافت این نوع خدمات ثبت سفارش کرده‌اند، یک بستر مناسب را فراهم کرده است. 

جهت مشاوره و خرید انواع سایبان کولر با متخصصین ما تماس بگیرید.

 

 

 

برچسب ها : نصب سایبان کولر آبی,سایهبان کولر آبی,سایبانکولر آبی,آفتابگیرکولر,سایهبان کولر گازی,آفتابگیرکولر آبی,نحوهنصب سایبان,خریدسایبان کولر آبی,خریدسایبان,خریدسایبان کولر آبی خانه


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN