09123688189
  • 2

سایبان خانگی

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/5/3 21:44:44

سایبان یک روکش ثانوی محسوب می شود که به طور معمول به دیواره های خارجی ساختمان متصل می نمایند.جنس سایبان ها معمولا از کرباکس می باشد که با فیبر اکریلیک، رشته ی پلی استر یا پنبه شده نیز ممکن است تشکیل شده باشد. و همچنین می تواند از لایه ای از وینیل (vinyl) که بر روی الیاف پلی استر قرار گرفته است و روی سازه ای سبک از آلومینیوم، آهن، فولاد و احتمالاً چوب و مواد شفاف (که برای پوشش سلول های خورشیدی در تابستان مصرف شود.اما در زمستان  باید اجازه دهد که نور تا حد ممکن از آن عبور کند) کشیده می شود، ساخته شده باشد. این ساختار با خرپا ، سازه های فضاکار یا با چهار چوب پیکر بندی می شود. سایبان ها همچنین با استفاده از زیرسازه های آلومینیومی و روکش آلومینیومی ساخته می شوند. این سایبان های آلومینیومی وقتی استفاده می شوند که از سایبان های  پارچه ای نمی توان استفاده کرد مثلاً در جایی که بار سنگینی از جانب باد یا برف بر سایبان تحمیل می گردد.امروزه می توان انواع مختلفی اعم از سایبان های دستی و برقی و متحرک را با توجه به نیاز و محیط خود تهیه نمود.

 

سایبان خانگی

 

استفاده از سایبان خانگی

یکی از لذت‌های فصل تابستان دورهمی‌های دوستانه می باشد. لذت این دورهمی در فضای باز بسیار بیشتر و دلچسب تر خواهد شد ولیکن در این حیث گرمای زیاد و نور مستقیم خورشید ممکن است موجب برگزار نشدن مهمونی در فضای باز شود و فقط مجبور هستیم شب‌ها از فضای بیرون استفاده نماییم. استفاده از سایبان خانگی یکی از راه‌های رهایی از گرمای خورشید در فصل تابستان، استفاده از سایبان برای بالکن، حیاط و یا فضایی در کنار استخر می باشد.

از دیگر موارد استفاده از سایبان خانگی استفاده از سایبان خودرو می باشد. خودرو از انواع وسایلی است که دائما در معرض نور خورشید و یخ زدگی و باران قرار دارد به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از ورود آسیب های جدی به خودرو از سایبان خودرو استفاده کنید. سایبان های مخصوص خودرو علاوه بر محافظت از خودرو با دیزاین های جذابی که دارند باعث ایجاد تغییرات مثبت در طراحی فضای سبز می شوند.

وجود سایبان و پارکینگ خودرو در فصول گرم سال در حیاط ویلا و باغ و حیاط منزل مزیت بزرگی است و از این مدل سایبان ها همچنین می توان به عنوان آلاچیق نیز برای روزهای گرم بهار و تابستان استفاده کرد.

معمولا حیاط خانه ها کوچک است و نیاز به فضا برای پارک خودرو دارد بنابراین باید با کمترین اشغال فضا سایبان ها نصب شوند.در سایبان های خانگی به دلیل فضای کوچک حیاط و همچنین برای استفاده از فضای بیشتر و کاربردی حیاط، سایبان ها به صورت پایه یک طرفه نصب می شوند. به این گونه که دو ستون کنار دیوار قرار گرفته و سایبان به مساحت دلخواه احداث می شود، و دیگر پایه مزاحم در فضای حیاط قرار نمی گیرد.سازه این نوع سایبان ها را می توان در طرح های دلخواه و مدل های هلال،آ کلاه دار و غیره نصب کرد.

 

انواع سایبان خانگی

 

کاربرد سایبان خانگی

به طور معمول تولید سایبان خانگی نمونه های بسیار زیادی را در بر می گیرد. سایبان های بازویی که خود به دسته های متنوعی تقسیم می شوند ( مانند سایبان بازویی صادراتی ، سایبان بازویی کلاسیک ، سایبان بازویی فول باکس ) سایبان بازویی برقی ، تبلیغاتی و برخی دیگر که برای تولید سایبان بالکن ، سایبان در تراس و پاسیو و همچنین سایبان ایوان کاربرد دارند. سایبان کالسکه ای ، آفتابگیر پنجره و همچنین آفتابگیر اتاق این نمونه از سایبان ها بر روی پنجره ها نصب می شوند و دارای انواع بسیار زیادی می باشند. در این نوع از آفتابگیرها از ورود نور به درون پنجره ها جلوگیری خواهد شد. سایبان چتری این نمونه از سایبان ها دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند.

بسیاری از ویلا ها حیاط خلوت ها ، و بالکن ها از این سایبان ها استفاده می کنند. این سایبان ها از متریال های گوناگونی تهیه و تولید می شوند. همچنین رنگ بندی در این نوع از سایبان ها افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب خواهند کرد.

همانطور که می دانید سایبان خانگی کاربرد های فراوانی دارند و به همین جهت در مدل های متفاوتی و برای مصارف مختلفی تولید و به بازار ها عرضه می گردند که عبارت اند از :

  • سایبان درب
  • سایبان پنجره
  • سایبان خودرو
  • سایبان چتری
  • سیابن آکاردئونی
  • سایبان کولر

 

انواع سایبان خانگی

سایبان چتری:

این نوع از سایبان در انواع و ابعاد مختلفی وجود دارند. مثلا بزرگی برخی از انواع آن طوری هست که می‌تواند ابعاد 12 متر مربع را پوشش دهد. از طرفی انواع کوچک آن را می‌ توانید پشت پنجره و یا بالای یک میز در حیاط خلوت خود قرار دهید. از انواع کوچک آن به عنوان سایبان کنار استخری نیز کار گرفت.به طور معمول سایبان چتری خود در دو دسته دیجیتال به همراه ریموت و دستی می باشدکه بنا به مصرف نیز در مکان های مختلفی چون روفگاردن، حیاط خانه‌های ویلایی ،کنار استخر،کنار پنجره برای جلوگیری از ورود نور بیش از حد، ایوان و حیاط خلوت

سایبان بازویی:

سایبان بازویی به شکل یک تکه و معمولا مربع و مستطیل بزرگ می باشند که به شکل شیبدار در قسمتی که مورد نظر از به بخشی از ساختمان متصل می شوند. این نوع از سایبان خانگی حتما باید پایه‌ای محکم داشته باشد تا بر روی آن سوار شود. مثلا در پارکینگ خانه‌ها اکثرا به ستون دو طرف درب ورودی اتصال داده شده اند و یا در ایوان به بخش محکمی از دیوار متصل می‌ شود. از نظر نصب سایبان به مجری دکوراسیون داخلی احتیاج دارد. این نوع سایبان نیز در  چهار دسته ، بازویی کشویی دیجیتال همراه با ریموت، بازویی کشویی اتوماتیک، بازویی کشویی منوآل یا دستی، بازویی ثابت بدون قابلیت باز و بسته شدن موجود هستند .

سایبان بادبانی :

سایبان های بادبانی از دیگر مورد سایبان خانگی محسوب می شوند که به طور معمول در مکان هایی از جمله پارکینگ حیاط بدون سقف،هر گوشه از حیاط خانه،ایوان،حیاط خلوت بسیار پر کاربرد تر می باشند.

سایبان چتری بزرگ برای محوطه

شاید مدل چترمانند سایبان‌ها را بیش تر در کنار سواحل و استخر مشاهده کرده باشید. خوبی این سایبان این است که شما محدودیتی برای استفاده از آن ندارید. مسلما هرچقدر که چتر بزرگ‌ تر باشد سایه‌اندازی بیش‌تری نیز خواهد داشت. انتخاب رنگ این سایبان کمک زیادی به طراحی محوطه حیاط شما می کن و زیبایی بیشتری به محیط شما می بخشد.

سایبان چتری برای تراس کوچک

این طرح که همانند مدل چتری می باشد می ‌تواند از یک سمت جمع شده و به حالت نیمه تبدیل شود. در این حالت به راحتی در کنار دیوار قرار گرفته و با چیدن یک میز و صندلی محوطه کوچک شما تکمیل می ‌گردد. این طرح جمع و جور نیز اگر در ارتفاع مناسب تنظیم شود سایه‌اندازی خوبی برایتان بوجود می آورد.

 

سایبان چتر ی برای تراس


سایبان آلومینیومی


سایبان آلومینیومی برای مدت طولانی در ساختمان‌های مسکونی در سراسر دنیا محبوبیت داشته اند. آن ها در رنگ‌های مختلفی در دسترس می باشند و با رنگ‌های مینایی ‏ که به‌طور پیشفرض روی آنها قرار دارد رنگ آمیزی گردیده اند. این سایبان ها از مزایای زیادی برخوردار یم باشند که عبارت اند از : ایجاد دمای خنک تر در داخل خانه، ایجاد سایه در حیاط، افزایش طول عمر لوازم خانگی و پنجره. احتمالاً بارزترین مزیت سایبان این است که می ‌توان آن ها را به مدت 40 سال مصرف کرد.

 

مزایای استفاده سایبان



همانطور که می دانید سایبان ها قابلیت جمع شدن نیز دارند که همین امر موجب شده تا مالک هوای اطراف آن را آنطور که می خواهد تنظیم نماید . وقتی رگبارهای شدید یا تابش آفتاب شدید می باشد ، آن ها یا مستقیماً خودشان یا با استفاده از سیستم اتوماسیون خانگی، سایبان را باز می نمایند و حفاظی در مقابل موارد مذکور بوجود می آورند. اندازه‌گیری‌هایی که در آزمایشگاه انجام شد نشان می‌دهد که هوای زیر سایبان می‌تواند تا 20 درجه خنک تر باشد و چون سایبان موجب می شود تا نور آفتاب به پنجره‌ها و درب‌های شیشه ای کشویی وارد نشود، آنها می‌توانند دمای داخل را نیز خنک تر کنند که دلیلی برای کاهش دما و کاهش هزینه‌های تهویه هوا می گردد. از دیگر مزایای استفاده از سایبان جلوگیری از ورود حشرات می باشد و از ورود نور تند به محوطه نیز جلوگیری می کند.همچنین از برخی از سایبان ها می‌توان در تابستان برای پوشاندن سلول‌های خورشیدی استفاده کرد.

 

طراحی و خرید  سایبان خانگی


طراحی  و خرید سایبان خانگی

این سازه‌ها را می توان با توجه به جایگاه و استفاده و محلی که نصب می شود با متریال مناسب و در ابعاد مورد نظر نصب نمود. شما می‌توانید سازه دلخواهتان را با توجه به ابعاد فضا، فرم مطلوب و یا کاربری مورد نظر انتخاب نمایید. پس از انتخاب نوبت سفارش ساخت به شرکت سایه سازان آوید می باشد.

قیمت سایبان خانگی

به طور معمول قیمت سایبان خانگی با توجه به نوع سایبان از سایبان اتوماتیک/سایبان بازویی،سایبان کالسکه ای و سایبان پوششیو ...  و همینطور بر اساس جنس اسکلت مورد استفاده در آن یا  پارچه  مصرف شده در آن  محاسبه می شود.

برای نمونه در  خصوص قیمت سایبان برقی به بدین صورت است که  براساس متراژ درخواستی مشتری، نوع اسکلت سایبان ، و نوع پارچه درخواستی سایبان متفاوت خواهد بود. همچنین استفاده از موتور برقی یا گیربکس فاکتور مهمی در تعیین قیمت سایبان می باشد.

چرا به سایبان خودرو نیاز داریم؟

سایبان خودرو نیز می تواند در دسته سایبان های خانگی محسوب شود چرا که بسیاری از افراد در محیط ساختمان مسکونی خود دارای پارکینگ  سقف دار نمی باشند یا به اصطلاح رو باز هستند  و که همین امر نیاز افراد را به سایبان ها بیش از پیش خواهد کرد.  پارک اتومبیل ها در این مکان ها اصلا پیشنهاد نمی شود. بر خلاف تصور، بدنه ماشین ها خیلی ضعیف می باشد حتی تابش مستقیم اشعه خورشید هم به مرور روی رنگ و بدنه خودرو تاثیر می گذارد. از طرفی در روزهای گرم تابستان، معضل آفتاب و گرم شدن شدید داخل ماشین هم وجود دارد. گرمای زیاد، کابین را داغ می کند و داخل ماشین گاز سمی جمع می شود. لازم به ذکر است این مشکلات تنها مربوط به روز های گرم سال نمی باشد چرا که در فصل های سرد سال نیز وجود بارندگی نیاز شما را به سایبان ها بیشتر می کند.همچنین گاها  در برابر خطرات احتمالی یا سقوط اجسام  پیشگیری به عمل می آورد . اگر پارکینگ خانه، مسقف نیست همین امروز برای نصب سایبان اقدام کنید.

 

قیمت سایبان چتری

 

سایبان برقی خانگی

امروزه سایبان برقی  یکی از ملزومات هر بنایی محسوب می شوند. به طوری که معماران و سازندگان ساختمانی در هنگام ساخت برای بخش های متنوع ساختمان از قبیل بالای درب ها، پنجره ها، بالکن ها و آلاچیق ها سایبان را تهیه و نصب می نمایند. سایبان برقی یک وسیله الکترونیک برای پوشش منطقه مورد نظر است که در ابعاد مختلف با هدف تامین آسایش طراحی و نصب می گردد.

تفاوت قیمت سایبان برقی و دستی چقدر است؟

معمولا قیمت سایبان برقی ماشین یا قیمت سایبان برقی مغازه نوع پارچه‌ای که برای سایان به کار می ‌رود و موتوری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، موجب تفاوت قیمت این دو می شود. اساسا قدرت موتور به‌کار رفته در قیمت سایبان پارکینگ یا فروشگاه و اینکه توانایی تحرک و جابه‌جایی چه حجم و وزنی از پارچه و سایبان را دارد یکی از فاکتورهای اصلی در قیمت سایبان برقی محسوب می شود .

قیمت سایبان بازویی دستی هم بر اساس عرض و طول بازوهای سایبان و باتوجه به نوه هندل‌ دتس آن نیز متفاوت می باشد که برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید و به طور کامل راهنمایی شوید.

گروه بزرگ سایه سازان آوید از به نام ترین طراحان و مجریان سازه های سبک از جمله  سایبان خانگی ، سایبان پارکینگ  ،  انواع سایبان خودرو ، و سایبان حیاط  و ... می باشد که بهره گیری از به روز ترین فناوری دنیا و هم چنین علوم و فنون مهندسی ، توانسته است سازه هایی با کیفیت را برای کارفرمایان طراحی و تولید کند.

برچسب ها : سایه کرج,سایهبان کرج,سایهسازان,سایهبان آکاردئونی,سایبانآکاردئونی,سایهبان کولر,سایهبان نانو,سایبان کولر,خریدسایه بان کولر


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN