09123688189
  • 2

سایبان اداری

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/4/31 23:39:0

سایبان اداری یکی از پرکاربردترین مدل های سایبان می باشد که مورد استفاده قرار می گیرند. به طور معمول حیاط ادارات کوچک می باشد که نیازمند به فضا برای پارک خودرو دارد بنابراین باید با کمترین اشغال فضا سایبان ها نصب گردند. معمولا در حیاط ادارات و سازمان ها فضایی برای پارک خودرو ها وجود دارد که سقف ندارد که همین امر موجب مشکلاتی برای خودرو می شود.

برای جلوگیری از تابش آفتاب و کثیف شدن خودرو ها در پارکینگ ادارات، سایبان های بدون پایه مزاحم و محدود کردن فضای پارک خودروها که اصطلاحا پایه یک طرفه نام برده می شود بهترین ومناسب ترین گزینه  می باشد. به طوری که فقط یک سمت از سایبان ستون قرار می گیرد، اجرا می شود.

یکی از مشکلات و معظلات امروزه تمامی جوامع ترافیک و جای پارک خودرو است.مسلماً توسعه حمل و نقل عمومی، انضباط ترافیکی ، اصلاح قوانین و مقررات  ، آموزش فرهنگ ترافیک و مدیریت امور از اصول و پایه حل مشکل ترافیک می باشد ولی در رابطه با جای پارک خودرو بخصوص در شهر های بزرگ مسیر حل معظلات طولانی تر و دشوار تر می باشد. از این حیث استفاده از سایبان و انواع آن یکی از راه های حل این مشکل می باشد که در ادامه در این رابطه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

 اداری سایبان

 

مزایای استفاده از سایبان اداری

طراح های ارائه شده برای سایبان پارکینگ ادارات تماما مهندسی شده و اصولی هستند . ضمن اینکه موجب می شود تا فضای بیشتر و مناسبی برای خودرو ها ایجاد شود. همچنین فضای زیبا و منحصر به فردی را در محیط بوجود می آورد که در شرایط باد و طوفان و زلزله و بارش برف مقاوم است.

 انواع سایبان اداری

یکی ازسایبان های اداری  پر کاربرد سایبان پارکینگ اداری می باشد که از این نوع از سایبان ها اکثراً در شرکت ها و اداراتی مصرف می شود که دارای پارکینگ روباز می باشند .این نوع سایبان ها با توجه به نوع کاربری آن ، می توانند در طرح ها و فرم های مختلفی طراحی و عرضه شوند. سایبان ها با ظاهر و ساختار مختلفی طراحی می شوند .ساختار و مدل های منحنی، زاویه دار و اشکال هندسی که می تواند محیطی به مراتب چشم نوازتر و زیباتر را به وجود آورد.

همانطور که می دانید کاربرد این نوع از سایبان ها  سایه اندازی و محافظت و مراقبت از خودروها می باشد. طراحی و اجرا سایبان پارکینگ اداری می تواند به شکل انجام گیرد که عبارت است از :

  • سایبان پارکینگ اداری یک طرفه
  • سایبان پارکینگ اداری دو طرفه

انواع سایبان اداری

سایبان اداری یک طرفه

دراین مدل سایه بان ها، سایه اندازی از یک طرف صورت می گیرد و طرف دیگر سایبان قادر به سایه اندازی نمی باشد. سایبان اداری یک طرفه می تواند در محیط های مختلف با اندازه ها و متراژ های متفاوت طراحی و اجرا گردند. همچنین سایبان های خانگی نیز، به طور معمول به شکل سایبان های یک طرفه طراحی و اجرا می گردند.

سایبان اداری دو طرفه

به طور معمول این مدل سایبان ها در پارکینگ های اداری طراحی و اجرا می شوند .طراحی سایبان پارکینگ دو طرفه بدین صورت است که سایبان قادر به سایه اندازی در دو طرف خود، می باشد. در این نوع سایبان ها ستون در وسط سازه قرار دارد و سقف سایبان در دو طرف ستون جای می گیرند. طراحی و اجرا سایبان اداری به شکل دو طرفه سبب می شود که تعداد ماشین های بیشتری در زیر سایه سایبان ها پارک نمایند و از مزایای آن بهره مند گردند.

ویژگی های سایبان اداری با فرم منحنی به سمت خارج :

دور نمودن آب باران از ساختمان شرکت می باشد.علاوه بر ایجاد سایبان برای ورودی بنا ، مبحث ایمنی کاربران مدنظر طراحان است.هدف از طراحی سایبان پارچه ای این پروژه آن است که تفکر و خلاقیت حرفه ای و مدرن خود را در دفاتر تجاری خود به نمایش درآورند که این موضوع اهمیت سبک مدرن را در محیط کار آن ها به نمایش در می آورد.

 

ویژگی سایبان اداری

 

بهینه سازی محوطه فضای باز پارکینگ اداری

جانمایی بهینه محوطه پارکینگ اداری به جهت مصرف از حداکثر فضا و بیشترین جایگذاری خودروها.

در نظر گرفتن مسیر تابش آفتاب و افزایش سایه سایبان پارکینگ اداری.

عدم وجود ستون در جلوی سازه سایبان برای هرچه آسان تر شدن پارک خودرو.

جایگذاری پیشانی در جلوی اسکلت فلزی سایبان و افزایش سایه در محوطه هایی که محدودیت جانمایی وجود دارد.

جانمایی بهینه محل سایبان با کمترین تداخل در هنگام ورود و خروج خودرو ها .

ویژگی سایبان اداری

اجرا سایبان پارکینگ اداری با در نظر گیری زاویه و شدت تابش خورشید در مکان مناسبی انجام می شود ، ضمن اینکه سعی می شود در طی اجرای آن بهترین سایه برای سایبان خودرو ایجاد شود.یکی از مهم ترین ویژگی هایی که لازم است سایبان اداری داشته باشد، مقاومت، دوام بالا و استحکام بالا در برابر عوامل جوی می باشد.
لازم به ذکر می باشد حداقل فضایی که می توان برای ساخت سایبان اداری در نظر داشت حدود 15 متر مربع نیز است. ضمن اینکه ابعادی که برای سایبان در نظر گرفته می شود به ازای هر خودرو 15 مترمربع (6 × 5 / 2 متر) می باشد.

از مزایای بسیار مهم سایبان خودرو در پارکینگ در محیط  که موجب شده مورد پذیرش زیادی قرار گیرد کیفیت بسیار عالی و محافظ بودن در برار تابش و جلوگیری از  سقوط اشیا می باشد.

به طور معمول اجرای  سایبان اداری از عناصر مختلفی امکان پذیر می باشد که عبارت اند از :

  • پوششی از جنس ورق های upvcورق های یو پی وی سی
    • اسکلت پروفیل
    • اسکلت تیرورق
    • ترکیب اسکلت پروفیل و تیر ورق
    از دیگر ویژگی سایبان اداری ساختار مدرن آن می باشد. در طی سال های گذشته، سقف های پارکینگ از تنوع بسیار بالایی برخوردار نبوده‌اند و معمولا با کمک ایرانیت ها، اشکال مربع شکلی را ایجاد می کردند. به طوری که ساده ترین شکل ممکن را برای سایبان پارکینگ ایجاد می کردند. در حال حاضر با توجه به پیشرفت های صورت گرفته، انواع مختلفی از سایبان های مدرن و برقی در ساختار سایبان ها بوجود آورده است.
    معمولا فریم هایی که برایسایبان هادر نظر گرفته می شود از نوع فلز ضد زنگ می باشد. سایبان ها باید کاملا ضد زنگ و ضد پوسیدگی باشند چرا که بیشتر از سایر وسایل در معرض عوامل و شرایط محیطی قرار دارند. بارش مکرر برف و باران و تابش مستقیم نور خورشید در طول روز می تواند زمینه را برای اسیب سایبان ایجاد کند. ولی زمانی که در انتخاب سایبان دقت کافی را به خرج می دهید و بهترین متریال را انتخاب می کنید تا مدت زمان طولانی از هزینه های اضافی در امان خواهید بود.همچنین در این گروه سازه های سایبان ادارات یا پارکینگ ماشین های مجموعه هایی قرارمی گرند که برای بیش از 5 خودرو طراحی گردیده است.

 

لایه پوششی سایبان اداری

 

لایه پوششی سایبان اداری


معمولا برای ایجاد سقف سایبان اداری از متریال مختلفی استفاده می کنند. با این حال یا توجه به تجربه ها و توجه زیاد کاربران ،بهترین نوع متریال موجود، ساخت لایه پوششی یو پی وی سی و پلی کربنات می باشد ولی در این میان نباید از مواد پلیمری نیز غافل گشت. این نوع از لایه پوششی نیز می تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. این دسته از متریال ها شامل مقاومت بسیار بالایی می باشند و این قابلیت را دارند که در برابر وزش بادهای شدید و طوفان ها از وسیله نقلیه به خوبی محافظت کنند و در برابر جذب رطوبت و انواع پوسیدگی نیز مقاومت نمایند.

اجرای سایبان پارکینگ اداری چقدر زمان می برد ؟

لازم به ذکر است که قبل از هر چیزی پیش از نصب سایبان پارکینگ باید فونداسیون طراحی شده توسط مهندسین شرکت سایه سازان آوید در محل مورد نظر  اجرا گردد و صفحه ستون های مورد نیاز کارگزاری شده باشند. سازه با توجه به اساس طرح انتخابی کارفرما کاملابه شکل پیش ساخته در کارگاه طرحی و ایجاد و رنگ آمیزی می ‌شود. در نهایت پس از نصب سازه اصلی پوشش پارچه ای  توسط اتصالات بر روی سازه قرار می ‌گردد.پیش ساخته بودن سایبان پارچه ای پارکینگ اداری این امکان را فراهم می کند تا سایبان در کمترین زمان ممکن نصب گردد و در صورت نیاز به راحتی بتوانید محل پارکینگ را در محوطه تغییر دهید یا آن را در مکانی جدید نصب کنید.
تجربه ثابت کرده است ، زمانی که برای ساخت یک سازه مثل پوشش سوله، سایبان های خودرو و پارکینگ های اداری و شخصی، خانه های پیش ساخته و کانکس با قطعات پیش ساخته مذکور صرف می ­شود به مراتب کوتاه تر از روش­های سنتی می باشد که این می تواند یکی از مزایای استفاده از ورق های تقویت شده UPVC محسوب شود .

قیمت سایبان پارکینگ اداری

قیمت سایبان پارکینگ اداری به موارد بسیاری بستگی دارد و با توجه به نوع اسکلت تیر و ورق یا پروفیل بودن اسکلت، براساس تنوع در طرح های سایبان و همچنین انتخاب طرح و مدل های مورد نظر طبق نظر کارفرما، قیمت سایبان هم می تواند متغیر و قابل تغییر باشد.

قیمت نهایی در صورتی به شما اعلام می گردد که از محل اجرای سایبان اداری بازدید شود و پس از انتخاب طرح مورد نظر و با راهنمایی نیروی کاردان و متخصص در زمینه ی اجرا و نصب سایبان اداری با توجه به محیط و هماهنگی لازم سایبان با فضای اطراف می توانید مناسب ترین طرح را انتخاب نمائید.

 

قیمت سایبان اداری

 

استفاده از سایبان خودرو در پارکینگ اداری

مشکل پیدا کردن مکان برای پارک کردن ماشین موضوعی می باشد که روزمره درگیر آن می باشیم اکثر اوقات یا با پر بودن پارکینگ ها رو به رو  شده ایم و مجبور به پارک زیر تابش مستقیم آفتاب شدیم که همین موضوع در تکرار باعث خرابی خودرو می گردد ولی سایبان خودرو در محیط این مشکل را حل نموده است.

امروزه در مکان های عمومی  زیادی مانند پارک ها ، محوطه بیمارستان ها، محوطه مدارس و بسیاری از مکان های دیگر به وضوح می توان این سایبان ها را مشاهده نمود.علاوه بر این می توان نصب سریع و آسان آن با کمترین هزینه نسبت به ساخت پارکینگ ها  اشاره نمود .  برای سفارش انواع سایبان ها سایه سازان آوید مناسب ترین گزینه می باشد چرا که استفاده  از پیشرفته ترین امکانات در این مسیر همراه شما می باشد.

سایه سازان آوید طراح و مجری سازه های سبک با پوشش U.PVC است .این مرکز در زمینه ی ساخت پارکینگ ، سایبان ، آلاچیق و آتاقک با پوشش U.PVC فعالیت دارد .شرکت سايه سازان آوید اجرا کننده سازه های سبک با پوشش یو پی وی سی(U.PVC )مي باشد .این شرکت در زمینه ساخت" سایبان جایگاه پارکینگ خودرو اداری ، سایبان های پارکینگ پیش ساخته خانگی ، اتاقک های سبک ، حفاظ و دیوار ه های کر کره ای و ... "فعالیت دارد.سایبان اداری یکی از محصولات بسیار محبوب بوده که برای تمام ادارات و مجتمع های تجاری در سطح کشور قابل طراحی و اجرا می باشد. شرکت سایه سازان در عرصه طراحی و اجرا سایبان پارکینگ اداری و هم چنین انواع دیگر سازه های سبک فعالیت می نماید.

برچسب ها : سایبان اداری,سایهبان اداری,سایهبان منحنی,سایبانمنحنی,سایهبان فضایباز,ساختسایه بان,ساختسایبان,ساختچادر,قیمتسایه بان


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN