09123688189
  • 2

انواع پارچه

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/8/22 20:0:42

سایبان هایی که برای پوشش محیط های باز در مناطق مختلف کشور انتخاب می شوند با توجه به بادخیز بودن و بارندگی های بسیار در سراسر ایران و تغییر زاویه تابش نور خورشید باید دارای پارچه های مقاوم در این شرایط و سازه محکم و با دوام باشد.

 

انواع پارچه

پارچه اکرلیک

جهت استعلام قیمت و سفارش انواع پارچه سایبان یا نصب سایبان، با سایه سازان آوید (کلیک کنید) تماس بگیرید.

09123688189

 

پارچه اکریلیک

پارچه اکریلیک نزدیک به ظاهر و شکل الیاف پشمی است. سبک ‌وزن، گرم و نرم هستند، مانند پلی استر و نایلون، آب را دفع می‌کند.بافت آن اساسا پلاستیک است و از فیبر پلیمری ساخته شده‌است.که از سوخت‌های فسیلی از طریق یک فرآیند شیمیایی ایجاد می‌شوداین کار به روشی شبیه به پلی آمید ( یا نایلون ) و بافت پلی استر ساخته شده‌است.

عملکرد پارچه  بسیار شبیه به پشم است، اما کشش آن بسیار بهتر از پشم است. بیش از ۸۵% وزن آنها متشکل از واحدهای اکریلونیتریل است. درمراحل تولید سایبان برقی از موتور توبلار و پارچه اسپانیایی استفاده می شود.

 

مزایای پارچه اکریلیک

مقاومت بسیار قوی در مقابل نورخورشید دارد یعنی اگر آلیاژ پارچه را در معرض نور خورشید قرار دهید، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.بسیار با دوام است.محصولات ساخته شده از این نوع پارچه عموما از اسید ترسی ندارند. خواص مقاومت اسیدی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و حلال های جامد آلی بسیار خوب است.

 

پارچه pvc

پارچه پی وی سی pvc

پارچه پی وی سی

اگر بخواهم مختصر این پارچه را برای شما توصیف کنم، میگویم پارچه های ضد آبی که از چند لایه ساخته شده است. پی وی سی به دلیل موادی که در ساختش استفاده شده است. مقاومت بالایی دارد و در مقابل آن طول عمر زیادی دارد. بنابراین نیاز به خرید دوباره پارچه ندارید چون این پارچه چندین سال برای شما میماند.

 

مزایای پارچه پی وی سی

ضد آب و ضد آتش بودن از ویژگی های پارچه PVC (پی وی سی) بوده که بهتر است بدانید این پارچه ها انواع مختلف و گوناگونی دارند. پارچه پی وی سی مقرون به صرفه بوده، محکم و سبک است و در موقع نصب آن بسیار آسان و سریع نصب می شود. طول عمر بیشتری نسبت به پارچه های دیگر دارد. از زمینه های کاربرد پارچه پی وی سی به ساخت در سایبان می توانیم اشاره کنیم.

مزایا پارچه PVC قیمت نسبتاً مناسب و پایین در مقایسه با پارچه PTFE و ETFE، انعطاف پذیری بالای پارچه بمنظور ایجاد فرم های با انحنای زیاد، طیف رنگی بسیار بالای این محصولات، مقاومت کششی نسبتاً بالا، دوام بالای پارچه درشرایط مختلف آب و هوایی، مقاومت بالا در برابر نور خورشید و عایق در برابر آب، مقرون به صرفه بودن برای پوشش فضا های سر باز می باشد.

مجموعه سایه سازان آوید تولید کننده انواع سایبان تمام اتوماتیک و سایبان های ثابت در ایران است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت مجموعه سایه سازان آوید با کارشناسان و مشاورین مجموعه در تماس باشید و از راهنمایی این عزیزان در انتخاب و خرید انواع سایبان بهره مند شوید.

 

 

پارچه PTFE  با روکش فیبر شیشه

پارچه PTFE

پارچه های PTFE پارچه های شفافی هستند که قابلیت عبور نور از آن وجود دارد. خواص این پارچه به مرور زمان تغییر نمی کند و طول عمری در حدود ۱۵ سال دارد. این پارچه ها در حالت عادی رنگ چرم گاومیش دارند که در زیر تابش خورشید سفید می شوند.

این پارچه به علت عبور نور خورشید کاربردهای محدودی دارند، استفاده از آنها به عنوان سقف گلخانه ها، استفاده به عنوان دکور در فضاهای داخلی از دیگر کاربردهای این پارچه ها است. به علت هزینه بالا این پارچه ها در مقایسه با سایر پارچه ها، استفاده از آنها در ایران بسیار محدود بوده است. شرکت ساینا آمادگی ارائه طرح های معماری دکواتیو با استفاده از پارچه های PTFE در صورت سفارش مشتری را داراست.

 

 

 

پارچه با جنس  HDPE

پارچه HDPE

یکی از پارچه های کششی است که در برابر حریق مقاومت بالایی دارد. این نوع پارچه نور های مضرر UV را از خود عبور نمی دهد و ضد آب خواهد بود به صورتی که آب باران و برف به داخل الیاف و محوطه که با این پارچه پوشیده شده است نفوذ نمی کند. عمر متوسط این نوع پارچه ها بین ۱۰- ۸ سال است. پارچه با جنس HDPE  مناسب  آب و هوای گرم و خشک می باشد. قیمت این پارچه ها در مقایسه با قیمت پارچه PVC بسیار بالاست. کاربرد این پارچه ها با توجه به هزینه های بالای آن محدود به مواردی است که عبور نور از اولویت بالایی برخوردار است.

 

جهت استعلام قیمت و سفارش انواع پارچه سایبان یا نصب سایبان، با سایه سازان آوید (کلیک کنید) تماس بگیرید.

09123688189

 

پارچه ضد آب سایبان

پارچه ضد آب سایبان

پارچه ایست که معمولا از جنس کرباس یا پلی استر بوده و با روکش  یورتان یا پلاستیک پوشیده شده است. جنس ضد آب این پارچه به علت مواد ضدآبی است که بر روی آن کشیده می شود.

منظور از ضد آب بودن پارچه این است که بتواند در برابر فشار ۱۰۰۰ میلیمتر آب مقاومت کند و نشتی ندهد.

 

 

ویژگی های برزنت ضد آب

پارچه ی برزنتی از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و آب برخوردار بوده و همچنین ضخامت بسیار بالا و استحکام خوبی دارد. از دیگر ویژگیهای با اهمیت پارچه ی برزنت این است که ضدآب بودن پارچه موجب مقاومت در برابر رشد و تکثیر باکتری ها میگردد. پس برای استفاده در بیمارستان و مراکز بهداشتی گزینه ی مناسبی است.

پارچه ضد آب سایبان

کاربرد پارچه برزنت

پارچه برزنت ضد آب در هر جایی که خاصیت ضد آب بودن برای ما اهمیت داشته باشد کاربرد دارد. مثلا روکش اتومبیل، داربست های موقتی که در فصل سرما جهت عزاداری و پذیرایی محرم کشیده میشود یا حتی در جشنها و میلادها!

در کل هرجا که خاصیت ضدآب بودن و ضخامت این پارچه ها به زیبایی آن برتری داشته باشد از این پارچه ها میتوان استفاده نمود. این پارچه ها در رنگهای محدودی تولید میگردند و زیاد به عنصر زیبایی در آنها اهمیت داده نشده و بیشتر فواید آن مورد نظر قرار گرفته است.

 

پارچه ضد آب سایبان

 

به طور کلی هنگامی که معماران و طراحان یک طرح معماری برای سازه چادری خلق می کنند. در بیشتر مواقع اطلاعات کافی در مورد پارچه PVC یا دیگر پارچه های قابل استفاده در سازه کششی ندارند. شناخت انواع پارچه های سازه چادری کمک زیادی به معماران در طراحی سازه های کاربردی و زیبا خواهد کرد.

 

پارچه سازه چادری

پارچه سازه چادری شامل یک پارچه تثبیت شده مقاوم در مرکز و دو پوشش محافظتی از جنس های متفاوت و ترکیبی در هر طرف آن می باشد. پوشش های روی این پارچه ها با توجه به کاربری آنها متفاوت می باشد. برای طراحی در فضای داخلی و یا فضای باز می توان جنس این پارچه ها را متفاوت انتخاب کرد.

یک پارچه طراحی شده برای سازه پارچه ای مقاومت کششی ۱۰ تن در جهت تار و پود خود خواهد داشت. در طراحی های سازه کششی مقاومت کششی پارچه ها را در حدود ۶ تن در نظر می گیرند تا ضریب اطمینان کافی طراحی وجود داشته باشد و هیچ گونه مشکلی برای سازه اجرا شده در گذر زمان پیش نیاید. تنش کششی داخل چادر به دلیل پیش تنیدگی در حدود ۱۵۰-۳۵۰ کیلوگرم بر متر خواهد بود.

پارچه ضد آب سایبان

پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یکی دیگر از انواع پارچه ها است که شما می توانید از آن برای سازه های مختلفی استفاده کنید. این پارچه نیز ضد آب و نسوز می باشد.

 

پارچه ترانزیتی 

از پارچه ترانزیتی بیشتر برای سازه چادری و سازه های کششی استفاده می کنند. این پارچه ها مانند پارچه برزنت از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد.

 

پارچه سایبان برقی

پارچه سایبان انواع مختلفی دارد که فرد می تواند برای انتخاب پارچه ای که احساس می کند برایش بهتر کار می کند انتخاب کند. توجه به این نکته مهم است که یکی از اهداف اصلی سایبان ایجاد سایه و جلوگیری از آفتاب است.

به همین دلیل ، شما باید مواد مناسب را برای مکانی که در آن استفاده می شود ، انتخاب کنید. به عنوان مثال ، به شخصی که در یک منطقه گرم سیری زندگی می کند توصیه می شود بدنبال مواد محکم باشد که بتواند در هنگام باران های گرمسیری و وزش باد شدید از آن استفاده کند در حالی که به شخصی که در مکانی که آفتاب زیادی دارد زندگی می کند توصیه می شود یک ماده مقاوم در برابر محو شدن را انتخاب کند.

 

انواع پارچه پی استر

پارچه پی استر

پلی استر لمینیت وینیل

پلی استر با روکش وینیل

پلی استر با پوشش اکریلیک

پلی استر یا پنبه روکش دار وینیل

اکریلیک محلول رنگ

پلی استر یا پنبه رنگ شده

ماداکریلیک محلول رنگ شده

هر هفت نوع پارچه سایبان مقاومت خوبی در برابر سایش دارند و بسته به آب و هوا و مراقبت مناسب از پارچه بین پنج تا هشت سال دوام می آورند در ادامه به بررسی موارد ذکر شده می پردازیم.

 

جهت استعلام قیمت و سفارش انواع پارچه سایبان یا نصب سایبان، با سایه سازان آوید (کلیک کنید) تماس بگیرید.

09123688189

 

پلی استر لمینیت وینیل

برخی از پلی استرهای چند لایه وینیل ، که به طور خاص برای نور پس زمینه ساخته شده اند ، بسیار شفاف هستند. مواردی که برای استفاده استاندارد استفاده می شوند بسته به رنگ آنها شفاف هستند. وزن این پارچه ها بین 0.21 تا 0.45 کیلو گرم است، در برابر نور ماورا بنفش ، کپک و آب مقاوم است و استفاده از آن در مناطق با رطوبت بالا پایدار توصیه می شود.

 

پلی استر با روکش وینیل

در درجه اول برای سایبان هایی با رنگ روشن ، با درجه شفافیت آن بسته به رنگ آن ، از پلی استر با روکش وینیل در وزن 0.33 تا 0.45 استفاده می شود و در برابر نور ماورا بنفش UV ، کپک و آب مقاوم است.

 

پلی استر با پوشش اکریلیک

این پارچه با اکریلیک و نه وینیل پوشانده شده است ، بسته به رنگ آن شفاف است ، وزن آن 0.26 تا 0.36 کیلو گرم است و در برابر نور ماورا بنفش UV ، کپک و آب مقاوم است.

 

پلی استر یا پنبه با روکش وینیل

وزن معمولاً 0.45 کیلو گرم ، پلی استر یا پنبه با روکش وینیل در برابر اشعه ماورا بنفش ، کپک و آب مقاوم است. به دلیل پایه پنبه ای ، این پارچه های مات برای استفاده در مناطق با رطوبت بالا ثابت توصیه نمی شود.

 

پلی استر یا پنبه پوشش داده شده

مانند پلی استر یا پنبه پوشش داده شده با وینیل ، پلی استر یا پنبه رنگ شده ، نیز مات است و به دلیل پایه پنبه ای آن برای مناطق با رطوبت بالا ثابت توصیه نمی شود. وزن 0.31 کیلوگرم معمول است. پارچه در برابر نور ماورا بنفش UV ، کپک و آب مقاوم است.

 

اکریلیک محلول رنگ شده

اکریلیک محلول رنگ برای سایبان در اوایل دهه 1960 معرفی شد. اکریلیک در واقع یک نام عمومی برای مخلوط های مختلف یک ترکیب شیمیایی از اکریلونیتریل و سایر عناصر است، برای اینکه اکریلیک نامیده شود ، فیبر باید حداقل از 85٪ اکریلونیتریل تشکیل شود.

15٪ دیگر اغلب شامل مواد افزودنی مختلفی مانند مواد شیمیایی است که مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش را ایجاد می کنند. اکریلیک به طور کلی یک ماده مجلل در نظر گرفته می شود. پارچه با دست نرم و رنگ های زنده ، اغلب برای مشتریانی که می خواهند سایبان برقی، مبلمان و فضای داخلی خود را هماهنگ کنند به بازار عرضه می شود. اکریلیک زیبایی پنبه را ارائه می دهد و در برابر نور ماورا بنفش UV ، کپک و آب مقاوم است.

بافندگی باعث گردش هوا در زیر سایبان می شود ، بنابراین هوای گرم و رطوبت به دام نمی افتد. در رنگ آمیزی محلول ، رنگدانه های رنگی به الیاف اکریلیک اضافه می شوند در حالی که الیاف در حالت نیمه سیال هستند.

در نتیجه ، این رنگ به عنصری جدایی ناپذیر از الیاف تبدیل می شود و بر خلاف اکریلیک با رنگ تکه ای ، شسته نمی شود. رنگ آمیزی محلول ، محو شدن و خرابی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش را کاهش می دهد. اکریلیک با محلول رنگ ، بسته به رنگ ، شفاف است. به طور معمول 0.26 کیلوگرم وزن دارد.

 

موداکرلیک رنگ شده

موداكریلیك به الیافی متشكل از 35٪ تا 85٪ آكریلونیتریل گفته می شود. اگرچه موداكریلیك دارای بسیاری از خصوصیات آكریلیك است ، اما تفاوت های چشمگیری از جمله افزایش مقاومت در برابر شعله و حساسیت به گرما دارد. موداكریلیك محلول رنگ شفاف است ، بسته به رنگ آن ، به طور معمول وزن 0.26 کیلو گرم است و در برابر نور ماورا بنفش UV ، كپك و آب مقاوم است.

 

 

پارچه سایبان چه تاثیری بر روی سازه دارد؟

چرا باید به پارچه سایبانی که خریداری می کنیم توجه داشته باشیم؟ اگر به یک سازه چادری نگاه کنید متوجه می شوید که این پوشش این سازه بیشترین کاربرد را دارد. پس انتخاب پوشش برای این سازه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن دقت داشت. پوششی که برای این نوع سازه ها در نظر گرفته می شود از جنس پارچه است، پس باید پارچه ای که انتخاب می کنید چه از نظر قیمت، کیفیت، طرح و رنگ مناسب باشد تا افراد بتوانند از سازه شما رضایت کافی را داشته باشند.

 

سایبان

سایه سازان آوید ارائه دهنده انواع پارچه های سایبان نسوز، ضد آب، مقاوم در برابر فرسایش و نیز انواع سایبان برقی و آلاچیق بسته به نیاز شما می باشد.

 

جهت استعلام قیمت و سفارش انواع پارچه سایبان یا نصب سایبان، با سایه سازان آوید تماس بگیرید.

09123688189

 

 

 

 

برچسب ها : سایبان-خریدسایبان-پارچهسایبان-انواعپارچه-انواعپارچه سایبان-خریدپارچه سایبان-خریدبرزنت-سفارشبرزنت-نصبسایبان


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN