09123688189
  • 2

پوشش استخر

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/6/9 23:16:7

به طور یقین همه امروزه از فواید سایبان  به عنوان سایبان استخر به خوبی آگاه  می باشیم. امروزه زندگی  شهرنشینی و پدیده های آپارتمان  سازی دلیلی برای محبوبیت و  استفاده ی بیشتر افراد  از استخر در خانه های ویلایی شده است. در مقابل این موضوع به دلیل دیده شدن خانواده ها زمان استفاده از استخر نیاز افراد به پوشش استخر نیز بیشتر می باشد. البته این تنها دلیل استفاده از پوشش استخر نمی باشد.

شرکت سایه سازان آوید کارامدترین و مقاوم ترین پوشش استخر را  با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و فرهنگی  طراحی و تولید می کنند  تا آسایش و لذت را برای خانواده ها به ارمغان آورند. این نوع پوشش های سقف استخر در قالب نورگیر حبابی، بصورت قوسی و... با ورق پلی کربنات, پوشش سقف پاسیو و دیگر انواع پوشش ها کاربرد دارند که با توجه به نیاز افراد  قابل نصب می باشند.

همانطور که گفته شد در بسیاری از خانه های ویلایی ، افراد برای زیبایی و استفاده مناسب از حیاط منزل خود اقدام به درست کردن استخر می کنند  ولی به دلیل مشرف بودن دیگر ساختمان ها ،استفاده از استخر بسیار محدود می گردد.

برای حل این موضوع  شرکت های مختلفی به وسیله استفاده از ورق های پلی کربنات 6 میلی متر 2 جداره و سازه هایی مناسب و مستحکم اقدام به پوشش سقف استخر می کنند. که علاوه بر اینکه دید دیگر ساختمان ها را بر استخر می گیرد، نور مورد نظر شما را نیز کم نمی کند و به دلیل لایه 9 میکرونی uv بر روی ورق پلی کربنات این شرکت اشعات مضر خورشید نیز گرفته می گردد.

روکش استخر، نوعی پوشش برای استخر محسوب می شود که اغلب در زمان هایی که از استخر استفاده نمی شود روی استخر را می پوشاند. البته انواعی از پوشش های استخر هم وجود دارد که استخر را از شرایط نامساعد محیطی حفظ می نماید. این  روش به عنوان یکی از تاثیرگذارترین  روش  در کاهش هزینه های گرمایش استخر به شمار می رود. با استفاده از پوشش استخر 50-70 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می گردد. از پوشش استخر هم در استخرهای فضای بیرونی و هم استخرهای داخل سالن کاربرد دارد.

 

✓جنس ستون و بدنه این نوع پوشش های استخر PVC, آهن و یا آلومینیوم (یا تلفیقی از این موارد) است.

که کاملا در برابر رطوبت و گازهایی نظیر کلر ایمن سازی گردیده اند. همچنین جنس پوشش سقف های متحرک, پلی کربنات است.

✓قابلیت اتوماتیک شدن سقف متحرک استخر و کنترل باز و بسته شدن کاور با ریموت.

✓با بوجود سقف های متحرک استخر؛ می توانید در تمام فصول سال به ورزش مفرح شنا بپردازید.

✓استخر روباز خانگی خود را با سقف متحرک برقی استخر, به استخر سرپوشیده لاکچری تبدیل کنید.

پوشش استخر

 

انواع روکش استخر:

روکش ها یا پوشش استخر ها  در انواع مختلفی تولید می شوند که این دسته بندی بر اساس جنس آن ها و یا اتوماتیک بودن (اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی) می باشد. هر نوع پوشش استخر از  ویژگی ها و مشخصه های  خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد.

روکش استخر خورشیدی (Solar pool cover)

پوشش استخر خورشیدی که پوشش حبابی استخر نام دارد ؛ در مقایسه با انواع دیگر پوشش استخر ارزان تر می باشد . این پوشش استخر در طول روز گرما را جذب می کند و در شب به حفظ این گرما و از دست نرفتن آن کمک می نماید.

مزایا:

  • تنها پوششی که آب استخر شما را گرم نگه می دارد و به صرفه جویی در هزینه ی گرم کردن آن کمک می کند.
  • میزان تبخیر آب تا 99% کاهش می یابد و باعث صرفه جویی در میزان هزینه های تامین آب می شود.
  • از کثیف شدن آب استخر جلوگیری می کند.
  • برای استفاده بسیار سبک و آسان است.

معایب:

این نوع روکش سطح محکمی ندارد و ممکن است برای کودکان و یا حیوانات خانگی خطرناک باشد.

 

 انواع پوشش استخر

 

پوشش استخر حرارتی (Thermal pool cover)

روکش حرارتی از انواع بهترین پوشش استخر شنا می باشد  که به علت  یک لایه عایقی که دارد بهتر از انواع دیگر روکش های استخر گرما را به دام انداخته و حفظ می نماید.

مزایا:

  • تبخیر را تا 98 درصد کمتر می کند.
  • از ورود آشغال و آلودگی و برگ ها به داخل استخر پیشگیری به عمل می آورد.
  • از اشعه ی خطرناک uv که در نور خورشید وجود دارد جلوگیری می کند و به این دلیل از رشد جلبک ها جلوگیری می شود.

 

مکانیسم حرکت سقف برقی استخر


مکانیسم حرکتی سقف متحرک استخر یا می تواند از جانبین باشد و یا از وسطین که بستگی به محل قرارگیری استخر نسبت به محوطه اطرافش(و سلیقه و درخواست مشتری داد . به طور معمول  عمده ترین روش حرکت سقف متحرک استخر تلسکوپی می باشد  که پانل ها قطعه قطعه جمع شده  و روی هم سوار می شوند.

 

نکاتی درباره سقف برقی استخر

عایق بندیِ؛ آب بندی و هوابندی:

برای آبندی استخر می توان از انواع چسب های مخصوص سنگ آنتک، و چسب های خمیری- پودری بهره برداری نمود  تا استخر بعد از انجام ایزولاسیون با نشتی مواجه نشود . لزوم نصب آبرو روی سقف متحرک نیز ضروری می باشد. هوابندی استخر برقی نیز با لاستیک هایEPDM صورت می گیرد تا از نفوذ هوای سرد به داخل جلوگیری به عمل آید.

ایجاد درب برای استخر اتوماتیک:

استانداردترین نوع درب برای استخر برقی تمام اتوماتیک، درب کشویی(sliding)می باشد که یا به شکل  بالا و پایین یا چپ و راستی روی ریل جمع می گردد.

 

لزوم گالوانیزه کردن سازه:

ویژگی اصلی استخرها رطوبت بالای آن می باشد . بنابراین  سازه مناسب برای استخر نوع فولادی باروکش گالوانیزه (ترکیبی از آلومینیوم و منیزیم) است که نسبت به رنگ آمیزی و آلومینیوم بهترین مقاومت را دربرابر زنگ زدگی دارد. همچنین گالوانیزه سازه آلومینیومی نیز از دوام خوبی برای استخر برخوردار می باشد.

 

پوشش کف استخر

 

پوشش کف استخر

علاوه بر اهمیت پوشش سقف استخر، کف سازی استخر از دیگر موارد مهم می باشد که در زمان ساخت آن باید توجه زیادی گردد. در این بین دقت داشته باشید که در پوشش کف استخر علاوه بر اهمیت زیبایی، عایق بودن بسیار حائز اهمیت می باشد.

امروزه یکی از مهمترین روش ها استفاده از پوشش پلیمری بار کف استخرمی باشد. این نوع پوشش استخر مناسب جهت عایق سازی استخر های نوساز و کهنه در بردارنده ترک می باشد که مزایای متعددی نسبت به روش های سنتی در بر دارد، به طوری که می توانید با استفاده از نانو پلیمر جهت ساخت کف استخر از شوره زدگی و رشد قارچ و کپک جلوگیری کرده و همچنین قابلیت کشسانی و ضد ترک بودن این نوع پوشش استخر بسیار مناسب می باشد.

انواع پوشش سقف استخر روباز:


مدل تلسکوپی T-CR4
مدل تلسکوپی T-CR2
مدل تلسکوپی  3ضلعی
مدلDM-rl
مدل LوL4
مدل CDتخت شیبدار
مدل قوسی

 

  مدل تلسکوپی متحرک و ثابت  دو لاین   ریل .  هر سیگمنت به شکل متحرک مکانیکی بر روی ریل های تمام آلومینیومی جمع و باز می شود  تعداد جمع سیگمنت ها به طور  متحرک می باشد و  غلطک های سوار بر دیواره سیگمنت از جنس پلی اتلین فشرده  با قطر 13 و ضخامت 5 سانت و  بلبرینگ داخل غلطک به سایز8/7 ساخت کشور ژاپن است.

با توجه به وزن سبک سازه و ورق های مورد استفاده در پوشش حرکت دادن آن بسیار آسان بوده و به راحتی توسط یک ویا دو نفر از افراد قابلیت جابجائی را دارد. در صورت نیاز بصورت اتوماتیک وبا سیستم الکترومکانیکی و با ریموت کنترل نیز می تواند باز و بسته گردد. پوشش های متحرک می تواند با توجه به نیاز مشتری به فرم های مختلف تمام قوس –دیواره دار دو ویا یک طرفه- کوتاه – تکیه گاهی و یا شیب دار سقفی اجرا گردد.

 

پوشش متحرک استخر(سقف ریلی استخر):

همانطور که گفته شد می توان پوشش سقف استخر را بصورت ریلی یا متحرک نیز با ورق‌های پلی کربنات اطراحی و اجرا کرد. این نوع پوشش را میتوان بصورت ریلی با دست یا موتور طراحی و اجرا کرد. در راستای نیازهای فوق پوشش‌های پلی کربنات برای استخر‌ها بعنوان بهترین گزینه پوششی مطرح می‌شود. مزیت این پوشش‌ها، حفظ نور و روشنایی طبیعی استخر و در عین حال سبکی وزن سازه و ورق‌های پلیمری، در مورد سازه مورد نیازجهت اجرای پوشش استخر آنچه مسلم است بدلیل ابعاد نسبتا زیاد استخر معمولا آلومینیوم جوابگو نبوده و آهن بهترین گزینه است لیکن بدلیل رطوبت محیط بهتر است آهن با پوشش مناسب پوشانده شود که بهترین گزینه پوشش گالوانیزه گرم می‌باشد. بدین ترتیب مشکل زنگ زدن آهن کاملا منتفی می گردد.

یکی از بیشترین درخواست هایی که برای ایجاد فضای بیشتر در سقف ها درخواست می شود، استفاده از پلی کربنات برای سقف متحرک استخر می باشد. سازه سقف متحرک استخر پلی کربنات برای محیط هایی قابل اجرا است که ایجاد محرمیت و هم چنین فضای بین استخر و محیط اطراف را به وجود می آورد.. 

یکی از سوالات رایج در خصوص پوشش استخر پلی کربنات جمع شونده، نشکن بودن آن است. پلی کربنات استفاده از سقف متحرک پلی کربنات بیشترین تحمل در ضرب و فشار را دارد. نوع پوشش سقف مورد استفاده علاوه بر سلایق شخصی بیشتر به شرایط آب و هوایی محل استخر نیز بستگی دارد ، برای مثال  نوع و جنس پوشش سقف استخر مورد استفاده در محیط های سرد سیر و گرم سیر و محیط های بارانی متفاوت بوده و هرکدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

 

نصب پوشش استخر

 

نصب پوشش استخر

نصب پوشش استخر از جمله خدمات شرکت سایه سازان آوید می باشد این مرکز با  معرفی بهترین شرکت های فعال در این زمینه به شما مشتریان گرامی این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن بهترین پوشش را برای استخر خود طراحی و اجرا نمایید.

چنانچه که قصد دارید در باره انواع  پوشش استخر و نمونه ها شرایط نصب آن ها اطلاعات جامعی کسب کنید تنها کافیست تا با شماره تلفن های درج شده در سایت،  با ما در ارتباط باشید.  کارشناسان ما  بهترین سایبان اداری، سایبان ویلا ،سایبان خودرو و  انواع پوشش استخر را برای استخر باغ یا ویلای  شما را  در اختیارتان قرار می دهند .

 

برچسب ها : UV,اشعهUV,پوششUV,پوششیو وی,روکشاستخر UV,روکشاستخر خورشیدی,solarpoolcover,پوششاستخر حرارتی,thermalpoolcover,عایقبندیاستخر,درباستخر,استخرگالوانیزه,پوششکفاستخر,ساختاستخر


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN