09123688189
  • 2

شاتر پنجره

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/7/21 11:58:43

سایبان پنجره ای (شاتر پنجره)

شاتر به انگلیسی shutter به معنی کرکره می باشد. درب و پنجره های شاتر، به عنوان اولین پوشش درب و پنجره های منازل، صد ها سال است که توسط بشر مورد استفاده قرار گرفته است. به سبب اینکه چوب، پوششی بسیار مناسب در برابر سرما و گرماست، تمایل بسیار زیادی به استفاده از آن وجود دارد. کسانی که تمایل دارند محیط منزلشان دارای ظاهری بسیار شیک و مدرن بوده و همزمان صرفه انرژی نیز در آن لحاظ شود، بی تردید از این نوع پوشش استفاده می کنند.

 

پرده و کرکره یا شیدرول، روکش های تزیینی هستند که برای پوشش پنجره و نورگیرهای خانه و منازل مدرن امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از محبوبیتی که طراحی دکوراسیون مدرن پیدا کرد به مرور زمان این محبوبیت کمی فروکش کرد. شاید مردم احساس کردند که وقت آن رسیده که در دکوراسیون مدرن منزل از تزیینات سنتی نیز بهره ببرند تا یک تضاد مدرن و کلاسیک شیک را در نمای داخلی شاهد باشند. شاتر پنجره چوبی ، یکی از همین تزیینات سنتی و شیک است که رفیق شفیق پنجره های منزل می شود و به شکل شیک و زیبا آنها را پوشش می دهد.

 

چرا ما در ایران کمتر از این مدل سایبان ها می بینیم؟

یکی از جدیدترین انواع پرده و سایبان، پرده شاتر می‌باشد.  به ‌دلیل عدم استاندارد بودن ابعاد پنجره‌ها در ایران و مشکلات مونتاژ پرده شاتر، این نوع پنجره وارد ایران نشده است. در بعضی مدل‌های شاتر پنجره به دلیل اینکه در اکثر قطعاتش از چوب طبیعی استفاده می‌شود، جزو پرده‌های دوستدار طبیعت نامگذاری شده است.  شاتر پنجره در حقیقت کادرهای شبکه بندی شده چوبی هستند که از داخل روی پنجره‌ها نصب می‌شوند و قابلیت باز و بسته شدن درب را دارند. این نوع پرده با سایه روشنی که دارند تا میزان بسیار کمی، جلوی ورود نور به فضای داخل خانه را می‌گیرند. ولی در مقابل تا حد زیادی دید به داخل را کور می‌کنند و حس حضور در یک فضای بسته را به ساکنین می‌دهند.

ویژگی های درب و پنجره شاتر

ظاهری کاملاَ شیک و مدرن
پوششی مناسب برای فصل سرد و فصل گرم
راحتی در تمیز کردن
جاگیر نبودن مثل سایر پرده ها
تنظیم بسیار آسان میزان نور عبوری

 

 

ساختار شاتر پنجره

در مدل آلومینیومی  ‌شاتر پنجره، تیغه‌های آلومینیومی  ‌ظریف دو سانتی متری با یک زبانه ۷ میلیمتری است که داخل ۸ میلی متری تیغه بعدی می‌رود. تیغه‌های آلومینیومی  ‌افقی دو جداره هستند و تا حد زیادی پنجره شما را عایق تر خواهد نمود. برای تولید این نوع شاتر پنجره تقریبا در هر یک متر مربع ۹ کیلوگرم آلومینیوم استفاده می‌شود. این پنجره از موتور توبولار استفاده می‌کند که می‌تواند علاوه بر ریموت دستی، از سنسور‌های باد، نور و یا باران فرمان بگیرد.


شاتر پنجره تیغه های آلومینیومی ظریف 2cm  با یک زبانه 7 mm  است که داخل فاق 8mm  تیغه بعدی میرود.

ترکیب یک کارکرد ساده و طراحی ظریف محصولی بسیار مناسب و جالب برای بیرون پنجره ایجاد کرده است.

 

سایه سازان آوید افتخار دارد با تکیه بر تجربیات خود در حوزه سیستمهای متحرک ساختمانی این محصول را در اختیار شما قرار دهد.

نتیجه طراحی این محصول دست یافتن به شاتر پنجره ای است که یک کارکرد جالب و زیبا را به شما خواهد داد.

در زمان استفاده، شما انتخابهای متنوعی از میزان دید و کنترل مقدار نور ورودی خواهید داشت.

عملکرد شاتر پنجره به این شکل است که وقتی که پایینترین تیغه آلومینیوم به سطح پایین پنجره میرسد شما میتوانید موتور را استپ داده و خطوط افقی 4 mm  باز با فواصل 2cm  از یکدیگر را داشته باشید.

از اینجا به بعد در صورت ادامه حرکت موتور از قسمت پایین پنجره زبانه تیغه ها به داخل یکدیگر میروند

و میزان دید و عبور نور به صفر میرسد.

حالا این شما هستید که میتوانید انتخاب کنید تا چه ارتفاعی تیغه ها درون هم بروند

و شما انتخاب میکندید پنجره شما تا چه ارتفاعی تیره شود.

 

استفاده از تیغه های آلومینیومی

طراحی ایجاد شده از مقاطع ریز و شبکه فشرده تیغه ها شما یک پوسته ی کاملا ایمن را در جلوی پنجره خود دارید

استحکام و ایمنی این شاتر تا 4 برابر مقاوم تر از درب های رول آپ پارکینگی میباشد .

 

موتور

موتور بکارگیری شده در سیستم شاتر پنجره متحرک از نوع موتورهای توبولار میباشد

این موتور علاوه بر ریموت دستی میتواند از سنسورهای باد ، نور و یا سنسور باران فرمان بگیرد .

 

 

پرده چوبی لقبی متفاوت!


به طور کلی شاتر پنجره در حقیقت کادرهای شبکه بندی شده چوبی هستند که از داخل روی پنجره های منزل نصب می شوند و قابلیت باز و بسته شدن را دارند. شاترهای پنجره با شیارهای سایه روشنی که دارند تا میزان بسیار کمی، جلوی ورود نور به فضای داخل منزل را می گیرند. ولی در مقابل تا حد زیادی دید به داخل را کور می کنند و حس حضور در یک فضای محفوظ و بدون مشرف را به ساکنین می دهند.
 در واقع می توان لقب پرده چوبی و تزیینی را به شاتر پنجره داد که تنوع را برای دکواسیون و محیط پیرامون خود به ارمغان می آورد. شاترها به صورت معمول در روی بعضی از پنجره ها قرار دارند و به عنوان یک آپشن هستند که به پنجره شاتر دار معروف هستند. ولی در برخی مواقع نیز میتوان روی پنجره های معمولی خانه به شکل مجزا شاترها را نصب و اسمبل کرد.

شاتر پنجره در مدل های نیم قد و تمام قد با رنگ بندی های متنوع ، تولید و طراحی می شود. فاصله بین نرده های چوبی شاترها معمولا به شکل استاندارد است ولی هنگام سفارش، سازنده می تواند این فاصله را به سلیقه خریدار تغییر دهد. شاتر پنجره های سنتی در مدلهای نیم قد و تمام قد ساخته می شوند. مدل های نیم قد حدودا نصف سطح پنجره را پوشش می دهند و محدوده بالای پنجره خالی می ماند ولی کسانی که تاکید دارند که پنجره کمپلت پوشش داده شود می توانند از مدل های تمام قد استفاده کنند.

مدلهای باز کردن شاترها به شکل آکاردئونی و ساده نود درجه است. معمولا برای اتاق خواب های کوچک ، مدلهای آکاردئونی گزینه مناسب تری هستند چون در حالت غیرفعال، فضای کمتری را اشغال می کنند. البته بعضی افراد بنا به ضرورت چون احساس می کنند نیازی به باز و بسته کردن شاتر پنجره ها ندارند از مدل های ثابت بهره می برند که از نظر هزینه بری، معمولا اقتصادی تر و ارزان قیمت تر هستند.

 

رنگ پودری الکترواستاتیک

نوع پوشش رنگ تیغه های آلومینیومی نیز از نوع پودری الکترواستاتیک میباشد و چون از این ویژگی در رنگ رزی استفاده گردیده است سبب مقاوم تر شدن رنگ دربرابر خوردگی و برخورد اشیاء تیز می شود و مدت زمان طولانی تری نسبت به رنگ های معمول کیفیت خود را از دست می دهد.

 

 

برای مشاوره و خرید انواع سایبان و شاتر پنجره با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

همچنین شما می توانیدی با ثبت درخواست خدمات در سایت ما، مشاوره مورد نیاز خود در زمینه انواع سایبان و پوشش دریافت کنید.

 

 

 

 

 

برچسب ها : شاتر-شاترپنجره-خریدشاتر-خریدسایبان پنجره-سایبانپنجره-سایبان-خریدسایبان کرج-آفتابگیرپنجره-خریدآفتابگیر-پرده-پردهپنجره-پردهمدرن


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN