09123688189
  • 2

سایه بان چتری چیست؟

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/6/27 20:1:16

در این مقاله از سایت سایه بام قصد معرفی و بررسی سایه بان چتری یا umbrella canopy را داریم،
سایبان چتری یکی از انواع سایبان ‌های قابل حمل به شمار می‌رود که از آن می‌توان در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که فضای باز بیرونی دارند، استفاده کرد. علاوه بر این در استخرهای شخصی، روف گاردن‌ها و حیاط منزل خود نیز می‌توانید از این سایبان‌ها استفاده نمایید و لذت یک دورهمی در زیر سایه یا بدون خیس شدن در روز های بارانی را تجربه کنید.

بسیاری از کسانی که نیاز به نصب سایبان دارند میخواهند از فضای بیرون خانه خود استفاده کنند. اما این موضوع محدودیت دارد زیرا خیلی از ما مستاجر هستیم و لازم است تا در زمان جابجایی آن را همره خود ببریم. پس نمیتوانید یک سایبان را روی دیوار داشته باشید. پس باید محصولی مناسب را انتخاب کنید که در مواقع ضرور بتوان آن را جمع و حمل کرد

شاید شما در طول روز این نیاز را احساس کنید که بخواهید سایه بان خود را برای مدتی جمع کنید لذا به همین منظور سایه بان چتری توصیه میگردد
سایه بان چتری از لحاظ شکل به دو دسته مربعی و هشت ضلعی (گرد) تقسیم بندی می شوند که بنابرسلیقه و نیاز شما انتخاب می شود.

سایه بان چتری پایه وسط

سایه بان چتری مدل پایه وسط

 

 

 

 

سایه بان چتری پایه بغل

سایه بان چتری پایه بغل

 

اولین کار برای ایجاد سایه و خنکی روی تراس یا در حیاط، نصب سایبان است. چیزی که هم زیبایی داشته باشد و چشم نواز باشد و هم با نما و دکور خانه شما هماهنگ شود.

اما برای اکثر سایبان ها محدودیت وجود دارد و آن لزوم نصب روی دیوار است که در اینجا نیاز به سایه بانی که احتیاج به نصب نداشته باشد احساس میشود لذا به دلیل اینکه سایبان چتری این محدودیت را ندارد میتوان از آن استفاده نمود و آنرا روی پایه نصب کنید و در صورت لزوم از پایه جدا میشود.

 

سایه بان ها علاوه برشکل، به لحاظ نوع پایه نیز دارای دو دسته بندی می باشند

1- سایه بان پایه بغل
2- سایه بان پایه وسط

که هرکدام بسته به نیاز شما و سلیقه شما قابل انتخاب و استفاده است.

از مهمترین مزیت های سایه بان چتری میتوان به طول عمر بالای آن به دلیل قابلیت جمع شدن در شرایط نامساعد جوی اشاره نمود که باعث جلوگیری از آسیب به سایه میگردد در حالی که دیگر سایه بان ها این قابلیت را ندارند.

 

محل های نصب سایه بان چتری

✔️ در ویلا ها و کنار استخر ها✔️
✔️ در بالکن منازل✔️
✔️ استفاده در فضاهای نمایشگاهی✔️
✔️ محوطه باز رستوران و کافی شاپ و مراکز تجاری✔️
✔️ مراکز تفریحی مانند هتل‌ها، شهربازی‌ها و پارک‌ها✔️
✔️ در روف گاردن ( باغچه در پشت بام ) منازل✔️
 ✔️گردهمایی ها و مجالس✔️
✔️ راهنمای هتل ها، رستوران و نیروهای حراستی✔️
✔️در سواحل و مناطق موقت گردشگری✔️

سایه بان چتری در بالکن

سایه بان چتری در بالکن منزل مسکونی

 

وزن سبک و جابجایی راحت چتر سایبان

یکی از دلایلی که ما به شما پیشنهاد می کنیم سایه بان چتری را خریداری کنید وزن سبک محصول و همچنین جابجایی راحت آن است. در ساخت سایه بان چتری مواد با کیفیت استفاده شده است همچنین برای پارچه سایبان چتری از بهترین جنس ها که ضد آب و ضد اشتعال می باشد استفاده شده است اما با این حال سایبان شما وزن سبکی خواهد داشت و بزرگترین مزیت یک چتر سایبان در جابجایی راحت آن می باشد.

شما سایبان خود را در هر مکانی که بخواهید می توانید جابجا کنید. در صورتی که بیشتر سایبان ها ثابت می باشد و تنها پوشش ها تغییر می کند. شما با وجود چتر سایبان یک سایبان متحرک و قابل جابجایی در اختیار خواهید داشت که به شکل های مختلف به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

شاید از خودتان بپرسید که چگونه می توان آن را جابجا کرد زیر پایه ی سایبان چتری بنابه نیاز شما چرخ هایی وجود دارد که میتوانید به راحتی آن را در هر جایی که خواستید جابجا کنید و یا در صورت استفاده از نوع بدون چرخ آن، به دلیل سبکی به راحتی قابل حمل می باشد، این مزیت جابجایی راحت سایبان باعث شده است که محبوبیتش بیشتر و بیشتر شود

سایه بان چتری استفاده شده در باغ

سایه بان چتری استفاده شده در باغ

 

نوع پارچه های سایه بان چتری


پارچه‌های سایبان چتری را می‌توان به دو دسته کلی زیر تقسیم کرد:

1-پارچه برزنتی نخی


پارچه برزنت یک پارچه مستحکم و بسیار منعطف ،ضد آب می باشد که معمولا از پارچه های پلاستکی ، کرباس (کرباس نوعی پارچه درشت بافت و سنگین است ) استفاده می شود. در تولید این نوع پارچه روی زیبایی آن بسیار کار نشده است بیشتر روی کیفیت آن کار شده است تا بتوانند کیفیت آن را ارتقاء می دهند تا مشتریان طالب این نوع پارچه با توجه به هزینه ای که پرداخت میکنند کیفیت خوبی هم دریافت کنند و استفاده کنند.

 از دیرباز نیاز به پارچه هایی که مستحکم تر از پارچه های الیاف طبیعی باشند و به طور کامل در برابر آب و آفتاب مقاوم باشند احساس می شد. تا زمانی که با پیشرفت صنایع پتروشیمی پارچه های الیاف طبیعی و پنبه ای با مواد پلیمری مانند پلی استر ترکیب شدند و نام آن ها برزنت گذاشته شد. پس از آن و با ورود مواد صنعتی جدید به صنعت پارچه بافی، در زمان تولید پارچه های برزنت، مواد مختلفی به آن ها اضافه شد. هر کدام از این الیاف و مواد پلیمری خاصیت های متفاوتی را به این پارچه ها داد. پارچه های برزنت عموما دارای خاصیت مقاوم در برابر آب هستند.

از ویژگی های دیگر آن ها می توان به ضد حرارت، ضد حریق، ضد آفتاب و مقاوم در برابر وزش باد، وزن زیاد و اجسام تیز اشاره کرد.



2-پارچه برزنتی PVC

پارچه برزنت پی وی سی (PVC) یکی از مقاوم ترین انواع پارچه های برزنتی است که کاربرد های فراوانی دارد. به طور کلی برزنت یا تارپولین از الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه می شود. پلی استر و پلی اتیلن از جمله موادی هستند که در تهیه برزنت و روکش آن استفاده می شوند. برزنت پلی استر با روکش بورتان از جمله پارچه های مقاوم می باشد. از دیگر مواد به کار رفته برای مقاوم کردن برزنت می توان از پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی نام برد البته از لاستیک، پلی یورتان؛ فلوئوروپلیمر ها و موم نیز برای پوشش و تهیه برزنت استفاده می شود.

پارچه سایه بان برزنتی

 

از مزیت های آن میتوان به
مقاومت بالا در برابر نور خورشید و عایق در برابر آب
مقرون به صرفه بودن برای پوشش فضا های سر باز
قابلیت اتصال با سشوار صنعتی
مقاومت کششی بالا

دوام بالای پارچه در شرایط مختلف آب و هوایی به دلیل استفاده از پوشش PVC  
وزن بسیار پایین به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن
اشاره نمود.

 

سایه بان چتری یا پایه تبلیغاتی!

سایبان چتری را می توانید برای پوشش قسمت مورد نظرتان استفاده کنید و جای آن را به هر نقطه ای که خواستید تغییر دهید. از جمله کاربردهای سایبان چتری میتوان به چاپ تبلیغات روی پارچه ی آن اشاره کرد.

 بعنوان مثال اگر در پاساژ ها و فروشگاه های بزرگ صاحب کافه یا رستورانی هستید می توانید تبلیغات کافه یا رستوران خود را بر روی پارچه ی سایبان چاپ کنید تا اشخاصی که در طبقه های بالای پاساژ در حال قدم زدن هستند تبلیغات شما را ببینند و برای استراحت بعد از خرید برای صرف نوشیدنی به کافه ی زیبای شما مراجعه کنید.

تبلیغات سایه بان چتری

با اینکار می توانید هم مشتریان زیادی را جذب کنید هم اینکه در هزینه ی تبلیغات صرفه جویی کنید چون دیگر نیازی نیست که هزینه های زیادی به شهرداری و مالیات پرداخت کنید برای دریافت هزینه ی تبلیغات روی سایبان با سایبان متین در ارتباط باشید.

سایه بان تبلیغاتی

 

راه های مراقبت از سایه بان چتری

سایبان ها و به خصوص سایبان چتری برای ایجاد سایه و محافظت از عناصر بیرونی به طور کلی پرکاربرد هستند و استفاده از ان ها بی خطر است. اما باید مادامی که از این وسیله استفادده میکنید، نکاتی را رعایت نمایید. شایع ترین صدماتی که میتواند به چتر سایبان وارد شود ایرادات در پایه چتر یا بریده شدن چتر است. در صورت وزش باد شدید، ضربات زیادی ممکن است به چتر وارد شود که پایه یا چادر آن را خراب کند. در زمان نصب و تنظیم سایه بان لازم است تا آنرا محکم در جای خود قرار دهید و از چادر مناسب برای آن استفاده کنید. بهتر است در زمان رعد و برق سایبان را کاملا ببندید تا آسیبی به آن نرسد.

بهتر است برای جلوگیری از هرگونه آسیب یا مشکل در زمان خرید حتما به متریال چادر و پایه دقت کنید تا بر اساس شرایط بد آب و هوا به آن آسیبی نرسد. برخی از چادرها دوام کمتری در برابر آفتاب شدید یا باران دارند. در مقابل برخی از پارچه ها محکم تر هستند یا برای چاپ تبلیغ بهترند.

بهتر است پیش از خرید، از کارشناسان فروش ما در این باره مشاوره بگیرید تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. برای پایه سایبان میتوان از متریال چوب یا فلز استفاده کرد. هرگونه انتخاب برای این موارد علاوه بر سلیقه شما به آب و هوای محل زندگی و نصب سایبان وابسته است.

برچسب ها : سایه بان چادری-سایهبان تبلیغاتی-سایهبان تاشو-سایهبان قابل حمل-سایهبان سبک-دربارهسایبان چتری-سایبانچتری-سایبانخیمه-دربارهسایه بان چتری


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...

شهرام

6/18/2022 9:14:53 PM
سلام

عبدالنبی حبیب زاده

4/23/2022 11:50:48 PM
سایبان برای حیاط و سایبان جمع شونده برای استخر

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN