09123688189
  • 2

سقف برقی استخر

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/6/12 14:39:25


پوشش سقف برقی به نوعی سایبان  به شمار می رود که در اینجا قصد داریم از این وسیله در جایگاه  سقف برقی استخر شرح دهیم. سقف برقی وسیله ای است  که امکان ورود نور و هوای تازه را به داخل منزل امکان‌پذیر می کند.به عبارتی  سقف برقی ها در دو دسته دستی و خودکار طراحی و تولید می شوند. به طور کلی  فروش این سقف برقی ها در شکل، اندازه و فرم خاص سقف برقی, سقف متحرک, سقف جمع شونده,سقف جمع شو, سقف جمع شونده پارچه ای تولید می گردند.معمولا سقف برقی ها به شکل مات تولید می شوند. سقف برقی ها شاخه‌ای از معماری داخلی به حساب می آیند. ضمن اینکه در کنار پوشش، کارکرد دکوراتیو و نورپردازی این سقف برقی ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشند.

سقف متحرک استخر یکی از امکاناتی می باشد  که برای بسیاری  از علاقمندان داشتن ویلا و استخرهای شخصی محبوب است . ضمن این که این سازه‌ها در استخرهای روباز عمومی نیز کاربرد دارند ؛ و به‌طور کلی با پوشش استخر امکانی عالی برای استفاده از استخرهای روباز در تمامی شرایط آب و هوایی و فصول گوناگون سال ایجاد می نماید. 

سقف برقی یک سیستم پوشش قابل تنظیم و متحرک، متشکل ازسازه فلزی مجهز به موتور و سیستم محرک و دارای متریال پوشش دهی از جنس پارچه UPvc ، تیغه آلومینیومی یا شیشه می باشد که می تواند سیستم روشنایی نیز همراه با خود داشته باشد.

 

سقف برقی استخر

 

چرا برای استخرهای روباز از پوشش متحرک استفاده کنیم؟

تصور کنید در حالی که بر سقف متحرک و شیشه‌ ای استخر روباز شما قطرات باران در حال بازی می باشند  یا در روز های سرد سال که برف فضای بیرون را پوشانده، شما می‌توانید در محیطی گرم، آرام و امن، در استخر روباز خود شنا کنید؛ و این ویژگی تنها با استفاده از پوشش استخر قابل دسترس می باشد.

در گذشته استخر های زیادی به دلیل مجهز نبودن به چنین امکاناتی تنها در فصل های کمتری قابل  استفاده ولی  امروزه تکنولوژی طراحی سازه‌های متحرک و پوشش سقف برقی استخر  این اجازه را به مهندسان و طراحان فراهم کرده  تا طرحی ویژه برای تبدیل استخرهای روباز و فصلی به استخرهای چهار فصل داشته باشند.

این مزایا تنها برای استخرهای روباز شخصی نمی باشد بلکه استخرهای تجاری و عمومی نیز می‌ توانند برای استفاده دائمی از امکانات مجموعه خود، از پوشش متحرک استخر و سقف برقی استخر بهره مند شوند.
شنا در استخر ویلای شخصی یکی از لذت بخش ترین تفریحات در تمام دنیا محسوب می شود. در ایران نیز بسیاری از ویلاها از استخر برخوردار هستند ولی گاها استفاده از استخر با مشکلاتی مواجه می باشد  و این جای تأسف دارد که یک هزینه اضافی بابت ساخت استخر پرداخت شده ولی نمی توان هر زمان که مایل بودیم از آن بهره مند شویم.

 

چرا از استخر ویلای خود استفاده نمی کنید؟

- به دلیل وجود آشغال برگ و گیاهان و فضولات پرندگان و حشرات در آب استخر!

- به دلیل تابش شدید یا مستقیم آفتاب و احتمال سوختگی پوست در کنار استخر!

- به دلیل وزش بادهای شدید در منطقه سکونت!

- به دلیل دید همسایگان به حیاط و استخر!

- به دلیل سرمای هوا!

- به دلیل صرفه جویی مالی ناشی از تبخیر شدن آب استخر!

 

 مزایای سقف برقی استخر

 

مزایای سقف برقی استخر

- استفاده از استخر در تمام روزهای سال

- جمع و باز شدن آسان سقف متحرک استخر به صورت دستی یا با موتور مخصوص به صورت ریموت

- جلوگیری از تابش مستقیم افتاب و تبخیر شدن آب استخر

- جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی به آب استخر مانند شاخ و برگ درختان، گرد و خاک، فضولات پرندگان، حشرات و ...

- امکان سفارش ورق های پلی کربنات و شیشه سکوریت در رنگبندی های مختلف با توجه به سلیقه کارفرما

- ایجاد محیطی محفوظ در برابر سرما و با دمای متعادل که در صورت استفاده از سیستم گرمایشی، استخر در فصول سرد نیز قابل استفاده می باشد

- جلوگیری از وزش باد و تنظیم تعادل هوای داخل محیط استخر

- ایجاد یک محیط بسته و با فضای کافی برای استفاده خانواده بدون نگرانی از دید همسایگان

​- عایق و آب بندی فاصله بین قطعات

- قابل نصب براساس فضای حیاط و موقعیت دیوارهای ویلا

- کیفیت و ماندگاری بالای متریال استفاده شده در سقف متحرک استخر برای حداقل 10 سال با ضمانت شرکت آماج صنعت هوشمند

- جلوگیری از آفتاب سوختگی به دلیل استفاده از ورق های پلی کربنات محافظ در برابر اشعه UV خورشید

 

کاربرد سقف برقی در استخر

شرایط بهره مندی از استخر متناسب با سلیقه و نیاز مردم در فصل های مختلف سال متغیر است.بیشتر کاربران دوست دارند که در فصل های سرد سال از فضای سرپوشیده و در فصول گرم سال از فضای روباز در استخر استفاده کنند.از این رو صنعت ساختمان سال ها به دنبال راه حلی جهت جذب رضایت و رفع نیاز کاربران استخر ها می باشد.امروزه استفاده از سیستم سقف برقی در استخرها جهت رفع این نیاز کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سقف برقی استخر پارچه ای تولید شده که به وسیله یک ریموت کنترل و به آسانی فشردن یک دکمه باز و بسته می گردد.از این  حیث در هوای گرم تابستان و به جهت استفاده بردن از تابش آفتاب می توان سقف را در حالت جمع شده قرار داد. در استفاده از این سیستم، در فصول سرد سال که نیاز به گرم کردن فضا وجود دارد دید به اطراف نیز از بین نمی رود.

سیستم های سقف برقی با توجه به وجود مسیر هدایت آب و تخلیه آن کاملاً آب بند بوده و از این رو نگرانی مشتریان عزیز را درخصوص عدم آب بندی سیستم سقف استخر خود رفع می نماید. همچنین خاصیت نور پردازی سقف برقی  از ویژگی های خاص این وسیله می باشد.

 

معماری سقف متحرک برقی استخر ویلا

کارفرما برای مسقف کردن استخر خود نیازمند متریال مناسب برای فضای خود می باشد که تنها با  مشاوره که  کارشناسان این مجموعه در اختیار شما قرار می دهند می توانید تصمیم به یک پوشش استخر  مناسب نموده  و آن را نصب کنید.  با توجه به تاکید کارفرما برای کمترین ستون در فضای استخر،طراحان علاوه بر کاهش هزینه و برای رسیدن به هدف کارفرما از دیوار کناری برای ایجاد پوشش متحرک سقف استخر استفاده می نمایند. همچنین از سویی جهت استحکام و نگهداری سقف جمع شونده بدون ستون، کابل هایی بر روی این سقف متحرک پارچه ای بر روی استخر تعبیه گردیده  تا یک پوشش بدون ستون و متفاوت را برای محوطه موجود فراهم سازد.

 

کاربرد سقف برقی

 

مواد اولیه سازنده پوشش متحرک استخر

سقف متحرک، یک نوع سازه پیش ساخته به شمار می رود  که اسکلت اصلی آن از آلومینیوم می باشد و با شیشه یا ورق‌های پلی کربنات پوشش داده می ‌شود. برای اجرای سقف رو باز به صورت پوشش متحرک روی استخر، نیازمند به فضایی باز در اطراف استخر برای ریل که جنس آن گالوانیزه یا آلومینیوم می‌ باشد.

 

سقف متحرک برقی اسکای روف

امروز سقف متحرک برقی جایگاه ویژه ای بین سقف های متحرک به خود مختص کرده به نوعی این نوع سقف به علت ویژگی های بسیار بالایی که نسبت به دیگر سقف های متحرک دارد توانسته به سرعت جایگزینی مناسب برای  سایبان های قدیمی گردد . سقف متحرک برقی همانطور که از اسمش مشخص می باشد با سیستم برق ، موتور و ریموت کنترل باز و بسته می گردد. این سقف مدرن گزینه ایده آلی برای پوشش دهی فضاهای باز کافه رستوران ها و هتل ها و روف گاردن ها به شمار می رود که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. از آنجایی که سقف متحرک برقی آلومینیومی ، سقف متحرک برقی شیشه ای و سقف متحرک برقی پارچه ای همگی از نظر نفوذ آب و انتقال حرارت، آب بند و هوابند هستند ، مناسب ترین گزینه برای استفاده از فضاهای باز در چهار فصل سال محسوب می شوند.

 

اجزای سقف برقی استخر

 

اجزای تشکیل دهنده ی سقف متحرک برقی

۱- سازه از جنس پروفیل های آلومینیومی ۲-پوشش سقف متحرک تا شونده ۳- موتور و سیستم محرکه ۴- یراق آلات و اتصالات

نحوه کارکرد سقف های متحرک برقی

سقف جمع شونده برقی دارای سنسورهای حساس به شرایط محیط می باشند، سیستم باز و بسته شدن این سازه برقی به نوعی طراحی شده است که علاوه بر باز و بسته شدن سقف توسط ریموت کنترل، در زمان بارش برف و باران به صورت خودکار باز می گردد؛ تنظیمات سقف برقی توسط برنامه نرم افزاری قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند، صورت می گیرد.

در آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بوجود آمدن محصولات مختلف در صنعت پلیمر، متخصصان و مهندسان می توانند بسیاری از این قبلی مشکلات قدیمی را رفع نمایند.

مجموعه سایه سازان آوید که از افرادی  مجرب و حرفه ای تشکیل شده است  با سال ها تجربه و استفاده از بهترین متریال و کیفیت نصب برای ساخت و نصب سقف های استخری، ساخت انواع سایبا اعم از سایبان اداری ، سایبان چتر ، سایبان ویلا، سایبان استخر و... در تلاش است تا آسایش و آرامش و لذت را به خانواده ها  ارمغان دهد.

 

برچسب ها : پوشش سقف برقی,خریدسقف برقی,سفارشسقف برقی,سقفمتحرک استخر,استخرروباز,قیمتاستخر,بلیطاستخر,مزایا,مزایایسقف برقی,مزایایسقف برقی استخر,کاربردسقف برقی,ویلا,اسکایروف,skyroof,آوید


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN